شناسهٔ خبر: 166224 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد؛

رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری در صدور صورت‌وضعیت‌های صوری

جلسه شهرکی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نشست کمیته راهبری حمل‌ونقل جاده‌ای مسافربری، رسیدگی ویژه به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری در صدور صورت‌وضعیت‌های صوری را از اولویت برنامه‌های این نشست اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در نشست کمیته راهبری حمل‌ونقل جاده‌ای مسافربری اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها با حضور تشکل‌های صنفی، ایجاد هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها و ارائه راه کارهای مناسب در رفع مشکلات موجود است و موضوع رسیدگی به‌صورت وضعیت‌های صوری به‌دفعات مطرح شده و به استان‌ها تأکید شده است.

وی افزود: مدیران شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل و متولیان و مسئولین در این راستا تکلیف قانونی دارند و در صدور صورت‌وضعیت مسئولیت داشته و می‌بایست طبق ضوابط عمل کنند.

شهرکی با تأکید بر کنترل تردد ناوگان جاده‌ای ازطریق سامانه هوشمند داپ، افزود: مدیران و کارشناسان مسئول در این حوزه در تمام استان‌ها ازطریق دسترسی به این سامانه می‌توانند صورت‌وضعیت‌های صادرشده را کنترل کنند و در صورت بروز تخلف و صدور صورت‌وضعیت‌های صوری به تخلفات شرکت‌ها سریع و قاطع رسیدگی شود.

معاون حمل‌ونقل این سازمان خاطرنشان کرد: مدیران استان‌ها و تشکل‌های صنفی با تعامل بیشتر و برگزاری جلسات مستمر به مشکلات بخش رسیدگی کنند و جلسات کارگروه ارتقای سطح خدمات با محوریت تشکل‌های صنفی برگزار و صورت‌جلسات تا زمان حصول نتیجه پیگیری شود.

گفتنی است در این نشست، رؤسای کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل مسافربری، اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری و مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانسی حضور داشتند.