شناسهٔ خبر: 166232 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دومین جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان در سال ۱۴۰۳

دومین جلسه شورای مسکن دشتستان دومین جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار، معاون عمرانی فرمانداری، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان و سایر اعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر ، زهرا هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در دومین جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان اظهار کرد : اجرای طرحهای نهضت ملی مسکن رویه بسیار کندی داشته که در پیشرفت فیریکی پروژه های نهضت ملی مسکن می تواند تاثیر منفی داشته باشد.

هوائی با تاکید بر اینکه ساخت این واحدها برای اقشار فاقد مسکن و کم درآمد جامعه  است افزود: هر دستگاهی می بایست در حد توان خود به اجرای این طرح کمک کند.

وی گفت: متقاضیان نیز باید در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به واریز آورده های خود اقدام کنند چراکه تاخیر در واریز آورده منجر به افت رتبه و کاهش امتیاز آنان خواهند شد و این در اولویت انتخاب واحد متقاضی تاثیر گذار خواهد بود.

هوائی به آماده سازی اراضی در شهرهای کلمه و بوشکان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه وضعیت توپوگرافی این اراضی سخت و تپه ماهوری است درحال انجام فراخوان  مناقصه جهت انتخاب پیمانکار هستیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان  بیان کرد: این اداره درجهت تسریع  واگذاری‌های گروهی و همچنین  شتاب در ساخت پروژه ها جدی بوده و تلاش خواهد نمود که با شتاب بیشتری بتوان این پروژه ها را به سر انجام برساند.

هوائی درخصوص متقاضیان جوانی جمعیت اظهار کرد: احراز سکونت متقاضیان جوانی جمعیت و تکمیل مدارک آنها به ترتیب اولویت ثبت نام در سامانه در حال انجام است که به محض تامین زمین نسبت به تنظیم قرارداد و واگذاری  اقدام خواهد شد.

وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر از شهرداری دالکی وتسریع در اجرای گذر و معابر اراضی واگذاری طرح نهضت ملی مسکن شدند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان اظهار کرد: از آنجایی که در بعضی شهرها فاقد زمین مناسب برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن  می باشیم ولی تمام تلاش خود را جهت شناسایی اراضی مستعد به کار گرفته و تا امروز اراضی زیادی معرفی و در حال بررسی و اخذ استعلامات مربوطه است.