شناسهٔ خبر: 166252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح جامع دومین شهرک مسکونی دولتی استان فارس در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد

ناصر رضایی- راه و شهرسازی فارس سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: طرح جامع دومین شهرک جدید استان فارس در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ (فارس)، ناصر رضایی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: دومین شهرک جدید استان فارس در راستای قانون جهش تولید مسکن طراحی شده و اصول نظری و مبانی فکری که در طراحی این شهرک به آن اهتمام ورزیده شده بر پایه مکتب شیراز شهر زیست‌پذیر بوده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه مساحت طرح جامع شهرک مزبور ۸۸۰ هکتار است افزود: جمعیتی بالغ بر ۸۳ هزار نفر را در قالب سه پهنه مسکونی جداگانه در خود جای می‌دهد و طراحی این شهرک در قالب سه بخش مسکونی و یک بخش خدماتی در قالب ساختمان‌های یک و ۲ و ۴ طبقه برنامه‌ریزی شده است.

رضایی اضافه کرد: نقش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی در طراحی شهرک نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در نهایت طرح جامع شهرک هدف والایی که توسعه پایدار است را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: این شهرک به‌واسطه قرارگیری در محور گردشگری روستایی و طبیعت گردی به همراه نگاه سکونت با نقش گردشگری و تفریحی به عنوان نقش مکمل همراه است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس در ادامه تصریح کرد: این شهرک جدید همچنین برخوردار از فضاهای خدماتی در مقیاس شهر و یا فراشهری که طیفی از زمینه‌های آموزشی- درمانی و فضاهای گردشگری و سبز و کشاورزی است.