شناسهٔ خبر: 166290 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جزئیات نشست اعضای هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»

نشست هیات مدیره هما طی مراسمی در روز ۱۷ اردیبهشت با حضور جمعی از مدیران و مشاوران وزارت راه و شهرسازی  و مدیرعامل و مدیران هواپیمایی "هما" تعداد دو نفر از اعضای هیات مدیره شرکت تودیع و نفرات جدیدی جایگزین آنها شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" طی مراسمی در روز ۱۷ اردیبهشت با حضور جمعی از مدیران و مشاوران وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل و مدیران هواپیمایی “هما” تعداد دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت تودیع و نفرات جدیدی جایگزین آنها شدند.

سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رئیس جمهوری و عضو کمیته انتصابات وزارت راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تشکر از مدیریت کاپیتان فرزادی پور، مدیر عامل شرکت "هما" و انتصاب‌های جدید گفت: امیدوارم در ادامه مسیر خدمت، موفق‌تر از گذشته عمل کنید و همین طور برای اعضای پیشین هیئت مدیره "هما" آرزوی توفیق دارم و از کسانی که در این مسئولیت جدید معرفی می‌شوند درخواست دارم مطالبات مردم را جدی بگیرند.

وی افزود: دولت سیزدهم دولتی است که از ابتدا شعار "مردم یاری و مردم‌داری" را به‌همراه داشته و دولتی مردمی است و امروز مطالبات مردم سرلوحه مسئولیت دولتمردان ماست. بنا بر دستور ویژه ریاست محترم جمهور در خصوص مطالبات مردم موظف هستیم که در این مسیر بسیار جدیت داشته‌باشیم. نگاه ما به مردم به‌عنوان ولی نعمتان اصلی نظام است و باید خدمت رسانی به آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

عضو کمیته انتصابات وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب نیز در جلسه تفویض حکم ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ بر مردم‌داری دولت بود. شعار امسال " جهش تولید با مشارکت مردم" فرمانی لازم‌الاجرا ست و باید در خصوص آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و تمام سیاست‌های حکمرانی به‌سمت تحقق آن برود.

محمدی یادآور شد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان شرکتی دولتی باید پاسخ‌گوی مطالبات مردم باشد. مردم نگاه ویژه‌ای به "هما" دارند و کوچک‌ترین اتفاقی که در مجموعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌افتد باعث می‌شود مردم بیشتر از سایر شرکت‌ها در نظام حکمرانی کشور مطالبه‌گر باشند. لذا برنامه‌ریزی در "هما" مقداری سخت‌تر و به‌دلیل سطح مطالبات بالاتر، از پیچیدگی‌های بیشتر و متفاوت تری برخوردار است. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیشانی جمهوری اسلامی ایران در صنعت هوایی است. بنابر این خواهشمندم در معماری آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

عضو کمیته انتصابات وزارت راه و شهرسازی افزود: در سفرهای عمره، حج تمتع و اربعین مطالبات مردم جدی است و انشالله بتوانیم در مسیر پیشروی انقلاب اسلامی به‌سمت تمدن نوین جهانی با سرعت و دقت و با اهتمام بیشتری گام برداریم.

تحریم صنعت هوایی تحریم مردم است

علی‌اکبر رضایی عضو جدید هیئت مدیره "هما" و نیز مشاور و دبیر کمیته انتصابات وزارت راه و شهرسازی در این مراسم گفت: دوره پرافتخار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در واقع بعد از انقلاب بود، دورانی که تاکنون با وجود تحریم، سختی‌ها و مشقت‌ها، “هما” توسط منابع انسانی کارآمد اداره شده‌است. 

وی افزود: نحوه عملکرد نیروی انسانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را باید سرلوحه رفتاری و الگوی مدیریتی خود قرار دهیم، این سرمایه ملی کشور مورد بی مهری قرار گرفته است. 

صفایی گفت: از افتخارات نیروی انسانی "هما" خلبانان این شرکت هستند که جزء برجسته ترین‌های دنیا محسوب می‌شوند و همین‌طور مهمانداران که باعث بالندگی "هما" شده‌اند و خدمه‌ی فنی و مهندسی که در واقع -همگی سازنده- یک پیکر واحد هستند.

این مسئول تصریح‌کرد: تحریم صنعت هوایی، در واقع تحریم مردم است؛ به لطف خدا در جریان جنگ غزه استانداردهای دوگانه‌ی شعار حقوق بشر به‌خوبی نشان داده شد و این مسئله توجیه کننده افکار عمومی است.

وی یادآور شد: وزیر محترم راه و شهرسازی هفت محور را تعیین کردند که از جمله مهم‌ترین آنها رسیدگی به معیشت کارکنان بود که این مسئله از اولویت‌های جدی وزارتخانه است.

صفایی تأکید کرد: باید با بهره گیری از تمام ابزارهای موجود کیفیت زندگی کارکنان را افزایش دهیم و طبیعی است که افزایش کیفیت زندگی در ارائه خدمات بهتر تأثیرگذار خواهد بود.

عضو هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" خاطرنشان کرد: بحث مهم بعدی توسعه ناوگان است، کشور در سال‌های تحریم تجربه زیادی دارد، ان شاء الله با تدابیر لازم با استفاده از ابزارهای درست در مکان و زمان درست توسعه ناوگان را در دستور کار قرار دهیم. باید بتوانیم در هیئت مدیره با یک برنامه هدفمند حرکت کنیم و اساسنامه و آیین‌نامه "هما" را با شرایط روز تنظیم و از طریق مجامع حقوقی اقدام کنیم.

حال خوب "هما" منجر به خوب شدن حال صنعت هوایی می‌شود

خلبان ابوذر شیرودی عضو جدید هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” در این مراسم گفت: بسیاری از مشکلات و معضلات، با درایت کاپیتان فرزادی پور و همکاران‌شان حل شده‌است. امیدوارم بتوانیم مشکلات پیش رو را به‌کمک یکدیگر مرتفع کنیم. از اعضای پیشین هیئت‌مدیره که انصافاً زحمات زیادی کشیدند قدردانی می‌کنم و بازهم از تجربیات ارزشمند ایشان در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: همه واقف هستیم که اگر حال " هما" خوب باشد حال صنعت هواپیمایی حتماً خوب خواهد شد. امیدوارم بتوانیم در این فرصت اندک، گام کوچکی در جهت ارتقای کیفی و رفاهی کارکنان مجموعه "هما" و در کنار آن بهبود خدمات و توسعه ناوگان برداریم. بهبود خدمات در هواپیمای جمهوری اسلامی، خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

هیئت مدیره "هما" مطالبات مردم را جدی بگیرند

امیر هوشنگ عبدی مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت و عضو پیشین هیات مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: از سال ۱۳۹۹ در اوج شرایط کرونایی و سخت مالی “هما”، وارد هیئت مدیره شدیم. امروز به حمدالله بسیاری از مشکلات مرتفع شده‌است.

وی افزود: هنوز مشکلات بسیار زیادی است که امیدوارم به‌دست توانای هیئت مدیره حل و اقدامات خوبی انجام شود تا نام “هما” موجب اعتلای نام صنعت هوانوردی نه فقط در ایران بلکه در دنیا بشود. امید است خدا توفیق دهد که در هر سنگری که هستیم موجب رضایت او باشیم.

افتخار می‌کنم ۳۰ سال خلبان شرکت "هما" بودم

کاپیتان طاهر عبدالحی عضو پیشین هیات مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” در این مراسم گفت: افتخار می‌کنم به‌عنوان خلبان، سی سال در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما " خدمت کردم. به اعضای جدید تبریک عرض می‌کنم و همانند سابق در خدمت عزیزان خواهم بود.

وی بیان کرد: در این سه سال و هفت ماه دوره مسئولیت در هیئت مدیره "هما" نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ پرونده مورد ارزیابی قرار گرفت و سعی کردیم به‌عنوان سیاست‌گذار اصلی شرکت بهترین تصمیمات گرفته شود.