شناسهٔ خبر: 166301 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

سه رکن اساسی برای اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور

مرزبان سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: "سیاست‌گذاری یکپارچه امور دریایی" ؛ "تدوین طرح جامع توسعه دریامحور" و "تامین و ارتقای سرمایه انسانی متعهد و کارآمد"، سه رکن اساسی برای اجرای درست و بی‌کم و کاست سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توسط دولت و قوه مجریه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی علی اکبر مرزبان در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های های دریایی کشور با موضوع ارائه گزارش عملکرد اقدامات و برنامه‌های نهاد دریایی در اجرای سیاست های کلی نظام در خصوص توسعه دریامحور، تاکید کرد: هر کدام از ارگان‌های دریایی، پازلی از سیاست‌های جامع دریایی و طرح توسعه دریامحور را تشکیل می‌دهند.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: شورای مدیران ارشد ارگان‌های های دریایی کشور در این نشست به دنبال این است که با تجمیع وظایف و ماموریت‌های ذاتی هر کدام از ارگان‌ها، شکل کلی اجرایی و یکپارچه سیاست‌های نُه‌گانه ابلاغی احراز شود.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دولت موظف شده است تا در اجرایی سازی سیاست‌های کلی توسعه دریامحور، هماهنگ با قوای دیگر عمل کند، اظهار کرد: دولت در سه حوزه "تقدیم لوایح"؛ "تدوین مقررات و دستور العمل برای روان‌سازی اقدامات" و" اقدامات اجرایی" باید هماهنگ با مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه گام بردارد.

مرزبان با بیان اینکه با ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، تمام دستگاه‌های مرتبط با صنعت دریایی و ارگان‌های دریایی به تکاپو افتادند، خاطرنشان کرد: در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی کشور با تاکید بر اقتصاد دریایی، راهکارهای سیاست‌گذاری یکپارچه امور دریایی و تامین سرمایه انسانی متخصص و متعهد را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.