شناسهٔ خبر: 166309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت باند دوم محور مشهد- فریمان-تربت جام- تایباد- دوغارون بررسی شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از بررسی آخرین وضعیت احداث باند دوم بزرگراه مشهد-دوغارون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، محمد ذاکری معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از بررسی آخرین وضعیت احداث باند دوم بزرگراه مشهد-دوغارون خبر داد و گفت:‌ در تلاشیم به تناسب اعتبارات تخصیص یافته بخشی دیگر از باند دوم محور مشهد- فریمان-تربت جام- تایباد-دوغارون را با هدف اتصال مناطق پرجمعیت استان خراسان رضوی و افزایش ظرفیت های ترانزیتی بین المللی به کشور افغانستان زیر عبور ببریم.

وی در بازدید به همراه مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت بزرگراه مشهد-دوغارون گفت: این محور شریانی به طول کل ۲۲۵ کیلومتر از شهر مقدس مشهد آغاز می شود و با گذشت از شهرهای فریمان و تربت جام و تایباد به پایانه مرزی دوغارون منتهی می شود و با توجه به اهمیت این محور و ترافیک بالای عبوری، ۱۶۶  کیلومتر آن به صورت چهارخطه به بهره برداری رسیده و عملیات ۳۷ کیلومتر دیگر این پروژه نیز در حال انجام است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل تکمیل باند دوم محورهای شریانی استان خراسان رضوی را به عنوان بخشی از راهگذر شمال-جنوب و غرب به شرق کشور اعلام کرد و اظهار داشت: تکمیل بزرگراه های استان خراسان رضوی علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر زوار بارگاه مقدس امام رضا(ع) به عنوان بخشی از این راهگذر موجب کاهش طول و زمان سفر و افزایش ترانزیت کالا و خدمات می شود.

ذاکری با اشاره به ۱۰۱۳ کیلومتر طول طرح های تفویضی در حال ساخت استان خراسان رضوی ادامه داد: این محورها در قالب ۱۰  طرح در حال اجرا هستند که تاکنون ۳۰۴ کیلومتر تکمیل و زیر عبور قرار گرفته و ۱۳۵ کیلومتر نیز در دست اجرا قرار دارد.