شناسهٔ خبر: 166406 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات آماده سازی زمین شهرک دوم پرنیان قم آغاز شد

ببینید| بازدید از شهرک اول پرنیان و آئین کلنگ زنی عملیات آماده سازی شهرک دوم پرنیان با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ شهرک در شورای عالی شهرسازی و معماری تعریف شده اند که عملیات آماده سازی ۱۱ شهرک آغاز شروع شده است، گفت: یکی از آنها شهرک ۲۵۰۰ هکتاری پرنیان در استان قم است که عملیات آماده سازی آن امروز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید شهرک اول پرنیان و آیین کلنگ زنی شهرک دوم پرنیان قم، یکی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم را تحویل زمین مناسب به مردم، تامین زمین مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت مسکن با کیفیت و تراکم پایین عنوان کرد و گفت: ۶۰ شهرک در شورای عالی شهرسازی و معماری تعریف شده اند که عملیات آماده سازی ۱۱ شهرک شروع شده است که یکی از آنها شهرک ۲۵۰۰ هکتاری پرنیان در استان قم است که عملیات آماده سازی آن امروز آغاز شد.

وی افزود: در تعریف این شهرک ها، روستاهای اطراف را مورد ملاحظه قرار می دهیم به طوریکه اولویت با متقاضیان جوان واجد شرایط ساکن همان روستاها است و اکوسیستم اقتصادی روستاها نباید تحت تاثیر قرار بگیرد.

وزیر راه‌ و شهرسازی خاطرنشان کرد: به دنبال تحقق هدفگذاری واگذاری یک میلیون قطعه زمین در تابستان امسال هستیم که در نوع خود انقلابی محسوب می شود.

بذرپاش یادآور شد: نهضت ملی مسکن در تاریخ زمین و مسکن کشور در قبل و بعد از انقلاب غیر قابل مقایسه است و امیدواریم مجموعه واحدهای مسکونی و زمین های واگذار شده طی سفر امروز رییس جمهوری به استان قم به برکت دهه کرامت مبارک جوانان و متقاضیان این طرح باشد.