شناسهٔ خبر: 166565 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۲ استان کشور

رگبار رعد و برق باد و باران سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و رگبار باران و وزش باد شدید در ۱۲ استان کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی فردا و پس‌فردا موجب رگبار باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد گردوخاک می‌شود.

بارش‌ها فردا برای دامنه و ارتفاعات آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال زنجان و دوشنبه در دامنه و ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شرق و شمال شرق خوزستان و جنوب لرستان پیش‌بینی شده است.

آثار مخاطره‌آمیز این سامانه، اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ اعلام شده است.

پرهیز از سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در این شرایط جوی ضرورت دارد.