شناسهٔ خبر: 166644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کشاورزان از ناوگان شرکت‌های حمل و نقل مجاز در گلستان استفاده کنند

گلستان رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از کشاورزان خواست که برای حمل‌ونقل و جابه‌جایی محصولات کشاورزی به مراکز خرید از ناوگان تحت پوشش شرکت‌های حمل و نقل مجاز استان اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، محسن یازرلو رئیس اداره حمل‌ونقل کالا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با اشاره به حمل‌ونقل محصولات کشاورزی از طریق شرکت‌های مجاز باربری، اظهار کرد: در حال حاضر گلستان دارای ۸۵ شرکت مجاز حمل‌ونقل با ۱۳ هزار و ۸۸۲ راننده است.

وی، یکی دیگر از الزامات حمل‌ونقل محصولات را در این زمان استفاده از بارنامه دانست و ادامه داد: با تهیه بارنامه برای حمل محصولات کشاورزی از مزرعه به مراکز خرید؛ از سرقت احتمالی محصولات پیشگیری شده و محصولات تحت شمول بیمه قرار می‌گیرند.

یازرلو تصریح کرد: به طور میانگین روزانه بیش از ۲ هزار بارنامه در استان گلستان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت محصولات کشاورزی استان به طور پراکنده از اواخر فروردین ماه آغاز شده، افزود: اوج جابه‌جایی محصولات از دهه سوم اردیبهشت ماه شروع شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد که با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط، کامیون‌های موردنیاز حمل محصول از مزرعه تا مراکز خرید تضمینی در استان تامین شده است.

یازرلو، تعداد ناوگان حمل‌ونقل را برای ارایه خدمات به کشاورزان در سال جاری ۱۳ هزار دستگاه نام برد.