شناسهٔ خبر: 166711 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل نزدیک به ۳ میلیون تن بار در شبستر

شرقی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شبستر از حمل دو میلیون و ۹۸۶ هزار تن بار در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی داوود صاحبی رییس اداره  راهداری و حمل و نقل جاده ای شبستر با اشاره به صنعتی بودن شهرستان گفت: ناوگان حمل بار شهرستان شبستر در سال ۱۴۰۲ با حمل نزدیک به سه میلیون تن بار، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی شهرستان داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۸۶ مورد گشت دروازه ای توسط کارکنان حمل و نقل شهرستان در سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: این گشت ها به منظور کنترل اضافه بار ناوگان و بارگیری ایمن ناوگان باری انجام می شود.

صاحبی اضافه بار کامیون ها و وانت بارها را عامل تخریب زودهنگام آسفالت محورهای مواصلاتی دانست و گفت: وقتی بار زیادی روی یک کامیون یا وانت بار زده می شود، فشاری که روی سطح آسفالت وارد می شود بیش از توان آن بوده و موجب تخریب آسفالت و از بین رفتن جاده می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شبستر جاده ها را متعلق به همه مردم جامعه دانست و بر لزوم استفاده مناسب از این دارایی ها برای جلوگیری از تضییع حق مردم توسط کاربران جاده تاکید کرد.

صاحبی همچنین از جا به جایی ۶۶ هزار ۸۰۵ مسافر توسط ناوگان مسافری شهرستان شبستر اعم از اتوبوس، مینی بوس و تاکسی های بین راهی خبر داد.