شناسهٔ خبر: 166776 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال؛

طرح بهسازی محور باغیک- دستجرد بخش سلفچگان اجرایی شد

خبر سرپرست اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از اجرایی شدن طرح بهسازی محور باغیک- دستجرد (محدوده روستاهای ورزنه- سناوند) بخش سلفچگان، به طول ۱.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان قم، محمد معارف وند، سرپرست اداره نگهداری راه‌های این اداره کل از اجرایی شدن طرح بهسازی محور باغیک- دستجرد بخش سلفچگان خبر داد.

وی در تکمیل خبر فوق افزود: محور باغیک- دستجرد بخش سلفچگان از کریدورهای ارتباطی دو استان قم و مرکزی است.

معارف‌وند در اهمیت محور باغیک- دستجرد گفت: به‌دلیل موقعیت شهر دستجرد و نواحی تابعه آنکه از ییلاقات استان بوده و ماهیت سیاحتی – گردشگری دارند، راه‌های آن از حجم ترافیک چشمگیری به‌ویژه در ایام پایانی هفته و تعطیلات سالانه برخوردارست.

سرپرست اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه به مختصات طرح بهسازی محور باغیک- دستجرد، پرداخت و عنوان کرد: طول اجرایی این طرح که در محدوده روستاهای ورزنه- سناوند عملیاتی شده‌است افزون بر ۱.۵ کیلومتر است.

محمد معارف‌وند در بخش دیگری از این خبر به مشخصات فنی- اجرایی این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اضمحلال لایه رویی کار نسبت به تراش آسفالت در مرحله نخست و در ادامه به اجرای تک کوت امولسیونی اقدام گردید.

وی افزود: اجرای ماسه- آسفالت میان لایه، اجرای توپکا به قطر ۳ سانتی‌متر و… از دیگر اقدامات فنی طرح بهسازی محور باغیک- دستجرد است.

معارف‌وند میزان اعتبار تخصیصی این طرح را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تمامی هزینه اجرایی این پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تأمین شده‌است.

وی در خصوص بازه زمانی تکمیل پروژه نیز تصریح‌کرد: با توجه به فعالیت مستمر عوامل اجرایی این طرح عمران جاده‌ای، ان شا… تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری شاهد تکمیل و بهره برداری از این طرح خواهیم بود.