شناسهٔ خبر: 166851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقای رویه آسفالتی راه‌های روستایی برخی شهرستان‌های استان مرکزی

صادقی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: عملیات اجرای لکه گیری و روکش آسفالت برای نگهداری از راه‌های روستایی موجود در شهرستان شازند با اعتباری نزدیک به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت نگهداری از راه‌های روستایی موجود همسو با ساخت راه‌های جدید، از شروع عملیات اجرای لکه گیری و روکش آسفالت در بخشهای مرکزی، سربند و زالیان شهرستان شازند خبر داد.

وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که شامل رفع خرابی‌ها در مسیری به طول ۴۰ کیلومتر می‌شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، این طرح در راستای خدمت رسانی به ساکنین روستاهای منطقه عملیاتی شده که سطح پوشش آن شامل روستاهای ظهیرآباد، عسلی، هشیان، گل زرد، آب بخشان، نیاززاغه، آقبلاغ، باقرآباد، حاج یوسف، آقچه بلاغ، کهنه حصار و... است.

جهانی یادآور شد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی هم در حوزه ساخت راه‌های روستایی شهرستان شازند و برخوردار ساختن روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به ساخت ۲۲ کیلومتر راه برای روستاهای ده حسین، چهارچریک، ده ذوالفقار، آدینه مسجد، علی آباد، بانه، تکیه، گزطاف، تلخستان و همچنین تعریض محور فر - بصری به طول ۱۵ کیلومتر اشاره کرد.