شناسهٔ خبر: 166890 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی:

عملیات بخشی از بهسازی لرزه‌ای بیمارستان ساری به پایان رسید

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از اتمام عملیات بخشی از بهسازی لرزه‌ای بیمارستان ساری در همکاری با دفتر اسکان بشر ملل متحد و با همکاری مالی ژاپن خبر داد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزییاتی از اهداف سفر خود به استان مازندران و شهر ساری و دیدار با نماینده سفیر ژاپن را تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی توضیح داد: نشست پایان اقدامات همکاری سازمان مجری با دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران با حضور سفیر ژاپن که تامین کننده مالی پروژه بهتاب (بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها) بود در شهر ساری انجام شد. سال گذشته نیز دو نشست با این افراد در شهر ساری برای بازدید و همچنین موارد اجرایی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نزدیک به یک سال و نیم گذشته بین سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی و دفتر اسکان بشر ملل متحد با حمایت مالی دولت ژاپن تفاهم‌نامه‌ای در خصوص مطالعات و انجام بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها منعقد شد، گفت: تفاهم‌نامه در سه بند، مطالعات بهسازی و مقاوم‌سازی ۱۱ بیمارستان به استعداد ۴ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور را در برنامه قرار داد.

نبیان ادامه داد: بعد از اتمام مطالعات، مقاوم‌سازی دو بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری و بیمارستان بوشهر آغاز شد و به نتیجه رسید. در بهسازی لرزه‌ای بیمارستان ساری، مقاوم‌سازی در حوزه دیوارهای غیرسازه‌ای و استفاده از اتصالات انعطاف پذیر و استفاده از ساپورت‌های پیش ساخته صنعتی انجام شد.

افزایش سفارش محصولات ساخت و ساز بیمارستانی تولید داخل

وی تصریح کرد: در اجرای پروژه بهتاب در بیمارستان ساری، دانش فنی همکاران سازمان و همچنین مشاوران و پیمانکاران افزایش یافت. همچنین در بخش تولیدات صنعتی، سفارش استفاده از تولیدات داخل  با نمونه محصولات جدید به کار گرفته شده در مقاوم سازی بیمارستان ساری افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه محصولات بکارگرفته شده در مقاوم سازی این دو بیمارستان، تولیدات داخلی است و برای نخستین بار برخی از این محصولات در کل کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

نبیان برگزاری ۱۱ کارگاه و دوره آموزشی در همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را برای جامعه مهندسی کشور از دیگر مواردی برشمرد که در همکاری مشترک با دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران به ثمر نشست.