شناسهٔ خبر: 166923 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در خراسان رضوی و شمالی

طغیان رودخانه کارشناس سازمان هواشناسی از بارش‌های شدید در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی طی امروز ۲۶ اردیبهشت و احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی امروز و روزهای آینده را توضیح داد و گفت: برای امروز و فردا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، شمال تهران، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، کرمان، فارس، بوشهر، نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران، رگبار و رعدوبرق به همراه وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد نیز احتمال بارش تگرگ وجود خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: برای روز جمعه این بارش‌ها در شمال غرب، استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت. این در حالی است که این بارش‌ها با شدت و ضعف تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

گودرزی در ادامه توضیح داد: امروز شدت بارش‌ها که در حد هشدار نارنجی است در شمال و شرق استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود. فردا نیز بارش‌های شدید در نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی فارس پیش‌بینی می‌شود که ممکن است منجر به سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در این منطقه شود و هم‌وطنان باید تمهیدات لازم را در این منطقه در نظر بگیرند.

وی گفت: امروز وزش بادهای شدید هم در کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس داریم که در حد هشدار نارنجی است و تمهیدات لازم باید در نظر گرفته شود.

کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: برای تهران نیز امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که طی آن بیشینه دما به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد.