شناسهٔ خبر: 166927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت ۱۲ هزار و ۸۵۱ واحد نهضت ملی مسکن در قالب طرح حمایتی شهری در گیلان

محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان، با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن استان با شتاب خوبی در حال احداث است، گفت: در حال حاضر برای ۱۷ هزار و ۶۲۹ واحد به مساحت ۲۰۶ هکتار، زمین تامین شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از واریز آورده اولیه ۸۵۹۶ نفر از متقاضیان خبر داد و تاکید کرد: در مجموع بالغ بر ۱۲ هزار متقاضی افتتاح حساب داشته اند و برای ۸۱۲۵ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

 فلاحتگر برش سه ساله مسکن حمایتی شهری، بازآفرینی شهری، مسکن خودمالک و مسکن روستایی استان گیلان را به ترتیب ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد، ۱۲ هزار و ۶۶۶ واحد، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد و ۳۰ هزار واحد دانست و تاکید کرد: طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۵۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵۴۵۷ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳۶۳۹ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۶ هزار و ۱۹۸ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم.

 وی مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان را ۳۸ هزار و ۱۴۵ واحد دانست که معادل ۳۹ درصد تعهد سه ساله است و اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این واحدها بین پنج تا ۹۵ درصد بوده و در صورت واریز به موقع آورده، پروژه‌ها زودتر به بهره‌برداری می‌رسد.

 مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از صدور ۲۸ هزار پروانه تولید مسکن بخش خصوصی در شهرها و ۴۳ هزار و ۷۶۹ پروانه در روستاها خبر داد و اضافه کرد: ۱۰۹۴۵ واحد به صورت انبوه ساز و ۱۹۰۶ واحد به صورت گروه ساخت و جوانی جمعیت در شهرهای رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در حال ساخت است.

 وی با اشاره به ساخت ۶۹۶۱ واحد توسط راه و شهرسازی، ۲۶۱۰ واحد توسط نیروهای مسلح و ۱۳۹۲ واحد انبوه ساز و ۲۵۲ واحد گروه ساخت توسط بنیاد مسکن، یادآور شد: ۳۴۹۰ واحد نیز با روش‌های نوین و در قالب صنعتی سازی در دست ساخت است.

 فلاحتگر افزود: تعداد کل ثبت‌نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۵۰۰ نفر بوده و شاهد تایید نهایی ۱۱۱۸ نفر هستیم و تاکنون برای ۶۴۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۵۱ واحد طرح حمایتی شهری در دست ساخت است، اضافه کرد: با کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین نهضت ملی مسکن گیلان در شهرهای رشت، لاهیجان، رودسر، انزلی، ماسال، فومن، سیاهکل، املش و رضوانشهر مواجه هستیم.

 مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت ۸۰ واحد به ازای هر هکتار، اظهار کرد: در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده؛ خریداری ۴۰ هکتار زمین از مالکین در شهرها نیز با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار است.

 فلاحتگر به تعهد گیلان جهت ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکن محرومین اشاره و عنوان کرد: ۱۸۱ واحد به مساحت ۴۳۱۱ مترمربع در شهرهای شفت، فومن، بندر انزلی، آستارا و تولم شهر احداث می‌شود.

 وی از صدور ۱۵۶۰ پروانه بازآفرینی برای ساخت ۵۴۵۷ واحد در ۳۰ شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت تامین زمین در چاف و چمخاله، برای ۱۵۰ خانوار طرح جوانی جمعیت تخصیص زمین خواهیم داشت.