شناسهٔ خبر: 166971 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی:

همکاری ایران و ژاپن در بهتاب ۳ تداوم دارد

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی از تداوم همکاری ایران با کشور ژاپن و مجموعه NU-Habitat در پروژه بهتاب ۳ خبر داد و گفت: در بخش طراحی، آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی و کنترل ساختمان، تمامی موارد به روزرسانی شده است و در تمامی بیمارستان هایی که سازمان مجری می‌سازد، دستاوردهای حاصل از این همکاری لحاظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۶ اردیبهشت علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در حاشیه مراسم اختتامیه پروژه بهتاب ۲ در گفتگو با خبرنگاران در خصوص این پروژه و همکاری سازمان مجری با دفتر اسکان بشر ملل متحد و کشور ژاپن گفت: حدود یک سال و نیم گذشته بر اساس تفاهم وزارت راه و شهرسازی با NU-Habitat همکاری سازمان مجری با کمیته ملی اسکان بشر و با کمک مالی کشور ژاپن در موضوع بهسازی لرزه ای مجموعه ای از بیمارستان ها وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در اجرای این تفاهم، پروژه های مختلف بیمارستانی از مرحله طراحی تا پروژه های در حال اتمام و نازک کاری بازدید میدانی و جلساتی در این خصوص برگزار شد، توضیح داد: هم اکنون بهسازی لرزه ای دو بیمارستان ساری و بوشهر انجام شد.در کنار اجرا، دوره های آموزشی برای انتقال تجربیات برگزار شد. 

نبیان با اشاره به اینکه در اجرای پروژه بهتاب ۲ از توان مهندسان ایرانی استفاده شد، توضیح داد: همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نبیان با تاکید بر اینکه بیمارستان ها در مواقع بحران ارایه خدمات می دهند و بنابراین بهسازی لرزه ای آنها در اولویت است، گفت: از ۱۱ بیمارستانی که مطالعات آنها انجام شده است دو بیمارستان ساری و بوشهر بهسازی لرزه ای آنها انجام شد و برای ۹ بیمارستان دیگر نیز کار دنبال خواهد شد.

این مقام مسئول از تداوم همکاری ایران با کشور ژاپن و مجموعه NU-Habitat  در پروژه بهتاب ۳ خبر داد و گفت: در بخش طراحی، آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی و کنترل ساختمان، تمامی موارد به روزرسانی شده است و در تمامی بیمارستان هایی که سازمان مجری می سازد دستاوردهای حاصل از این همکاری لحاظ خواهد شد.