شناسهٔ خبر: 166997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولین جلسه استانی ستاد بازآفرینی شهری کردستان برگزار شد

جلسه ستاد بازآفرینی کردستان مدیرکل راه وشهرسازی استان کردستان از تشکیل اولین جلسه استانی ستاد بازآفرینی شهری با هفت دستور کار از جمله بررسی آمارنوسازی واحدهای مسکونی وبررسی وضعیت اجرای بسته های ۱۹ گانه تشویقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، جهانگیر الیاسی گفت: اولین جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری امروز چهارشنبه تشکیل و هفت دستور کار مهم مرتبط با محلات مورد هدف بازآفرینی استان بررسی شد.

الیاسی ادامه داد: آمار نوسازی واحدهای مسکونی و ثبت آن در سامانه ستاد بازآفرینی، بررسی وضعیت اجرای بسته های ۱۹ گانه شورای عالی شهرسازی ومعماری در محدوده های هدف بازآفرینی و دلایل عدم اجرای آن توسط تعدادی از شهرداری ها، از جمله مباحث بررسی شده در جلسه امروز بود.

وی افزود:  تسریع در صدور پروانه ساختمانی در محلات مورد هدف، بند ث قانون بودجه ۱۴۰۲ و مسائل مرتبط با آن و تعیین محدوده های بازآفرینی در شهرها و پیگیری تشکیل حلقه های میانی با توجه به اهمیت آن در پیشبرد اهداف بازآفرینی نیز از جمله دستور کار های این جلسه بود.

الیاسی با اشاره به اهمیت اختصاص قیر رایگان به شهرداری ها و تشکیل کارگروه توزیع قیر در استان گفت: در این جلسه اهمیت موضوع مجددا به شهرداران اعلام و تاکید شد که نیازهای خود به قیر برای آسفالت معابر خاکی را در اسرع وقت اعلام کنند.

به گفته مدیر کل راه وشهرسازی کردستان، تعیین بهره بردار سالن ورزشی شهرک امام قروه و مجتمع خدماتی ورزشی نایسر سنندج نیز امروز توسط اعضاء بررسی شد.