شناسهٔ خبر: 16708 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

خداکرمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

اعلام قیمت توافقی بلیت‌های نوروزی هواپیما تا دو هفته آینده/ برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی برای مدیریت بازار

محمد خداکرمی معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام نرخ‌های توافقی با ایرلاین‌ها برای فروش بلیت‌های نوروزی طی دو هفته آینده خبرداد و گفت: با توجه به اینکه برای ایام نوروز تقاضا برای سفر افزایش قابل توجهی دارد و این افزایش تقاضا تحریک کننده افزایش نرخ است برای مدیریت این نرخ‌ها سازمان هواپیمایی کشوری برنامه ریزی می‌کند.

محمد خداکرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره زمان پیش فروش بلیت‌های نوروزی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از هم اکنون نسبت به پیش فروش بلیت‌های نوروزی اقدام کنند ضمن اینکه بهتر است ایرلاین‌ها تا قبل از نزدیک شدن به ایام نوروز بلیت‌های خود را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه مانعی برای پیش فروش بلیت هواپیما برای نوروز از هم اکنون وجود ندارد افزود: طبیعتا کسانی‌که در روزهای پایانی نسبت به خرید اقدام می‌کنند ممکن است نرخ‌ها بالاتری نسبت به نرخ‌های فعلی دریافت کنند چراکه عرضه و تقاضا در اقتصاد تعیین کننده نرخ است.

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه البته مدیریت نرخ بلیت‌های نوروزی از اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری است ادامه داد: همانطور که برای اربعین و به منظور مدیریت بازار نرخ‌های مصوب اعلام شد، برای بلیت پروازهای نوروزی نیز قرار است طی مذاکره و مشورت با شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های توافق شده اعلام شود که در حال انجام است.

خداکرمی ادامه داد: هر چند آزادسازی نرخ بلیت هواپیما طبق قانون برنامه پنجم توسعه از آذرماه امسال اجرا شد و نرخ بلیت از طرف سازمان هواپیمایی اعلام نمی‌شود اما برای مدیریت بازار و گذر از دوره پرتقاضا و پر مسافر نوروز با هماهنگی ایرلاین‌ها نرخ‌های توافقی تعیین می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برای ایام نوروز تقاضا برای سفر افزایش قابل توجهی دارد و این افزایش تقاضا تحریک کننده افزایش نرخ بلیت است برای مدیریت این نرخ‌ها سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ریزی می‌کند.

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره زمان تعیین نرخ‌های توافقی برای ایام نوروز ادامه داد: در این رابطه در حال مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی هستیم و تا دو هفته آینده این نرخ‌ها اعلام می‌شود.

وی افزود: تقاضا برای خرید بلیت‌های نوروزی از اواخر بهمن و اوایل اسفند توسط مردم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نرخ بلیت هواپیما طبق بند ۵ ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه از ۹ آذر ماه اجرا شد. با آزادسازی نرخ بلیت، شرکت‌های هواپیمایی با توجه به میزان کیفیت و ارائه خدمات نسبت به عرضه بلیت‌های خود اقدام می‌کنند./

نظر شما