شناسهٔ خبر: 167115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در محورهای استان مرکزی در اردیبهشت ماه

دوربین ثبت تخلف رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تردد بیش از ۲۲ میلیون خودرو در محورهای استان در یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، میثم سیفوری رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ۷۰ دوربین مجهز به سامانه ترددشمار آنلاین در محورهای مواصلاتی استان تردد خودروها را ثبت می‌کنند، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۲۲ میلیون تردد در شبکه راه‌های استان توسط این سامانه‌ها ثبت شده است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه ۲۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۸۷۲ تردد توسط دوربین‌های ترددشمار ثبت شده که ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش تردد روبرو بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: از این تعداد تردد حدود ۲۱ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس و ۷۹ درصد انواع خودروهای شخصی بوده است.

سیفوری ادامه داد: تردد ناوگان مسافری در محورهای شریانی استان ۱۳۹ هزار و ۲۴۹ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه یک درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت تردد خودروهای ورودی به استان با ۱۳ درصد کاهش به ۴ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۵۸۶ مورد رسیده است، ادامه داد: تردد خودروهای خروجی از استان نیز ۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۷۵۲ مورد بوده که بر این اساس استان مرکزی در ورود و خروج انواع خودرو بعد از تهران و البرز در جایگاه سوم قرار دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ورود خودروهای عبوری به مرکز استان ۳ درصد کاهش داشته، گفت: خروج خودروها از مرکز استان نیز با یک درصد افزایش به دو میلیون و ۳۱۳ هزار و ۵۳۱ مورد بوده است.

سیفوری با بیان اینکه به طور متوسط ۵۹ درصد ترددهای ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری مربوط به خودروهای با پلاک غیربومی است، ادامه داد: محورهای آزادراه تهران-ساوه (رفت و برگشت) و شازند-اراک بیشترین ترددهای ثبت شده را داشته اند.

 وی همچنین با اشاره به تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌ها اضافه کرد: بیشترین تخلف‌های سرعت غیرمجاز مربوط جاده قدیم ساوه –همدان، اتوبان ساوه-تهران و بالعکس بوده است؛ میانگین سرعت در راه‌های استان در این ایام برابر با ۸۴ کیلومتر بر ساعت است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیشترین تخلف سرعت مربوط به خودروهای شخصی با ۷۶ درصد و ناوگان باری با ۲۳ درصد بوده است.