شناسهٔ خبر: 16713 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

اجازه خرید و اجاره هواپیما به بعد از اجرای برجام موکول شد/ از رقابت مضر در نرخ بلیت جلوگیری می‌کنیم

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ درخواست خرید یا اجاره هواپیماهای سوخو و توپولف از سوی شرکت‌های ایرانی ارائه نشده است، گفت: اجازه خرید و اجاره هواپیما به بعد از اجرای برجام موکول شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، علی عابدزاده افزود: شرکت های غربی و شرقی به دنبال بازار ایران هستند و درصدند هواپیماهای خود را به صورت اجاره و یا فروش به شرکت های ایرانی عرضه کنند.

وی با بیان اینکه شرکت های ایرانی همواره در حال مذاکره با سازندگان و شرکت های اجاره دهنده هواپیما هستند، گفت: با این حال هرگونه خرید و یا اجاره هواپیما توسط شرکت های ایرانی، موکول به زمان اجرای برجام است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به قیمت بلیت در ایام تعطیلات نوروزی نیز گفت: برای تهیه بلیت ایام تعطیلات نوروزی متقاضیان باید با انجام برنامه ریزی مناسب برای ایام سفر خود به موقع، نسبت به تهیه بلیت های اقدام کنند.

عابدزاده درباره قیمت بلیت های پرواز های نوروزی نیز گفت: ظاهرا انجمن شرکت های هوایی تصمیم گرفته قیمت بلیت پروازهای هوایی در ایام تعطیلات نوروزی افزایش نیابد و نظارت سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این ایام جلوگیری از رقابت مضر خواهد بود.

وی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری بگونه ای نظارت می کند که شرکت ها قیمت های خود را پایین نیاورند تا بدین گونه رقبا از بازار خارج شوند؛ از طرفی قیمت ها نباید آنچنان افزایش یابد که حقوق مردم نادیده گرفته شود.

پیشتر دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه بلیت های ایام نوروز نیز با دامنه قیمتی کنونی به فروش می رسد، گفت: ایرلاین ها با توجه به شرایط بازار و قیمت تمام شده تلاش می کنند نرخ های مناسبی را تعریف و به مسافران عرضه کنند.

مقصود اسعدی سامانی افزود: براساس دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، مسیرهایی که مشمول این دستورالمعل شدند فقط پروازهای برنامه ای هستند و پروازهای چارتری را شامل نمی شوند این شرایط موجب می شود به تدریج شرکت های هواپیمایی رویکرد خود را در خصوص نوع فعالیت انتخاب کنند.

وی درباره ساماندهی پروازهای چارتری نیز گفت: فعالیت شرکت های هواپیمایی به صورت برنامه ای یا چارتری باید از سوی خود ایرلاین ها اعلام شود که البته شرکت های هواپیمایی موجود علاقه ای به فعالیت فقط چارتری ندارند؛ آنها می خواهند در همه بخش های حمل مسافر، بار و پست هوایی به صورت برنامه ای و چارتری در سطح محلی، داخلی و بین المللی فعالیت کنند.

سامانی تاکید کرد: با اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیت صنعت هوانوردی به جای تعیین نرخ های تکلیفی، بر قیمت بلیت ایرلاین ها نظارت خواهد کرد./

نظر شما