شناسهٔ خبر: 16721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهادری اعلام‌کرد؛

آمادگی ۵۶ اکیپ راهداری کرمانشاه برای نگهداری ۳۲۰ کیلومتر گردنه و نقاط برفگیر استان/ فعالیت۴۳ راهدارخانه‌ کرمانشاه در طرح راهداری زمستانی

عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اعلام اینکه پیش از شروع طرح راهداری زمستانی شاهد بارش برف در استان بودیم،گفت: ۵۶ اکیپ مستقر در ۴۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان مراقبت از ۳۲۰ کیلومتر گردنه و نقاط برف‌گیر را برعهده دارند.

عبدالله بهادری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این‌که طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذرماه شروع شده و تا پایان فروردین ۹۵ ادامه دارد، گفت: قبل از آغاز این طرح نیز در استان بارش برف داشتیم که اکیپ‌های راهداری به صورت موردی اقدام کردند.

وی افزود: ۵۶ اکیپ راهداری در ۴۳ راهدارخانه ثابت و سیار به همراه ۴۱۶ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین فعالیت می‌کنند و در مجموع ۴۴۴ نفر در راهداری زمستانی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه کل راه‌های استان را ۸۳۰۴ کیلومتر ذکر کرد و افزود: از این میزان چیزی حدود ۷۸۰ کیلومتر راه شریانی، ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه، نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و مابقی هم راه روستایی است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶ مرحله بارش برف داشتیم که منجر به یخبندان سطح جاده‌ها شده و علاوه بر برف‌روبی، نمک‌پاشی و شن‌پاشی هم شده‌است. خوشبختانه میزان ذخیره شن و نمک ما خوب است و در انبارها به حد‌کافی ذخیره داریم.

بهادری ضمن اعلام این که در استان کرمانشاه چیزی حدود ۳۲۰ کیلومتر گردنه و نقاط برفگیر وجود دارد، گفت: مهمترین نقاط برف‌گیر استان گردنه‌های بیدسرخ، قلاجه، مرصاد، حسن‌آباد، پلنگان و ملماس و همچنین سه‌راهی شهدا و منطقه سرمیل است.

وی ادامه داد: تا کنون با تلاش راهداران استان به رغم بارش‌های زیاد برف و وجود کولاک، تنها یک مورد انسداد محور داشتیم، آن هم به مدت ۳ ساعت که بلافاصله بازگشایی شد. راه‌های روستایی هم نهایتا در زمان کمتر از ۴۸ ساعت رفع انسداد شدند.

بارش برف سنگین در اسلام‌اباد غرب

از سوی‌ دیگر رئیس اداره راه و شهرسازی اسلام‌آباد غرب نیز به دنبال برف سنگینی که در روزهای گذشته باریده‌بود، گفت: به دنبال بارش‌های اخیر، برف‌روبی از همان ساعت شروع بارش‌ها آغاز شد و برف با ضخامت ۱۰ سانتی‌متر در نقاط تپه ماهور و ۳۰ سانتی‌متر در مناطق کوهستانی اسلام آباد غرب را سفید‌پوش کرد.

فریدون زارعی پور افزود: در طرح راهداری زمستانی در این شهرستان تاکنون ۵۰ تن نمک و ماسه در سه گردنه حسن آباد، تراب و گهواره پاشیده شده‌است.

وی ادامه داد: با شروع  این برف‌ها، ارتباط ۵۰ روستا در نقاط کوهستانی با مرکز شهر قطع شد که با تلاش راهداری این شهرستان بلافاصله بازگشایی شدند.

وی تأکید کرد: اداره راه و شهرسازی اسلام‌آباد غرب با تجهیز ۵ اکیب برفروبی آماده خدمت‌رسانی در  طرح راهداری زمستانی است. شهرستان اسلام‌آباد غرب از جمله نقاطی است که  به محض بارش نزولات آسمانی و سرد شدن هوا تمام حوزه برفگیر می‌شود.

 رئيس اداره راه و شهرسازی پاوه نیز گفت:با شروع بارش برف در منطقه و سرد شدن دما در گردنه‌ها ،وزش باد، كولاك و يخبندان هم داشتیم که تردد در محورهاي پاوه-روانسر و باينگان-نودشه را مختل کرده بود.

ابراهيم شهرياري افزود:اما خوشبختانه به‌رغم بارش ۷۰ سانتي‌متري برف در این گردنه‌ها و ۳۰ سانتيمتری در شهر پاوه و تلاش۴ اكيپ راهداري نه تنها در روزهای گذشته  هيچ راهي مسدود نماند که انسداد مسیر ۳۵ روستا در منطقه هم رفع شد/ .

نظر شما