شناسهٔ خبر: 167243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای بیش از یک‌هزار و ۲۱ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های مازندران

مازندران مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای بیش از ۱۰۲۱ کیلومتر عملیات روکش آسفالت محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان در طی دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای بیش از ۱۰۲۱ کیلومتر عملیات روکش آسفالت محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان در طی دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در راستای ارتقای ایمنی در سطح محورهای ارتباطی استان عملیات اجرایی ۵۳۸ کیلومتر روکش آسفالت در سطح محورهای اصلی و فرعی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان در طی دو سال گذشته انجام شد.

وی همچنین ادامه داد: در راستای محرومیت زدایی راه‌های روستایی استان عملیات اجرایی ۴۸۳ کیلومتر زیر سازی، آسفالت و روکش آسفالت در سطح محورهای روستایی استان با اعتباری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در طی دو سال گذشته انجام شد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: این اداره کل با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد، در قالب قراردادهای منعقده با پیمانکاران لکه گیری و روکش آسفالت محورهای غرب، مرکز و شرق اقدام به لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی و اصلی و روستایی حوزه استحفاظی استان کرده است.

وی افزود: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان به صورت روزانه (با استفاده از آسفالت گرم و سرد) صورت گرفته است.

 وی ادامه داد: با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن این استان روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.