شناسهٔ خبر: 167275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی حیاط‌دار در ۷ سایت قم

زنجیرانی مدیرکل راه و شهرسازی قم مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هم اینک واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط‌دار با الگوبرداری از معماری ایرانی اسلامی در هفت سایت این استان در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه واحدهای مسکونی حیاط‌دار در هفت سایت قم در حال ساخت است، اظهار کرد: این واحدها در راستای طرح ملی نهضت مسکن در منطقه پرنیان، قنوات، سلفچگان، دستجرد، کهک، طایقان و جعفریه استان قم ساخت آن آغاز شده‌است. 

وی افزود: ۳۰ هزار واحد مسکونی حیاط‌دار در پرنیان، ۱۳ هزار واحد در قنوات، پنج هزار واحد در طایقان، ۴۴۰ واحد در سلفچگان، ۵۰۰ واحد در کهک، ۶۰۰ واحد در جعفریه و ۵۰ واحد در دستجرد در حال ساخت است. 

مدیرکل راه وشهرسازی قم ادامه داد: در این استان برای تحقق شعار سال جدید با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، واگذاری انفرادی زمین به مردم نیز در دستور قرار گرفته است. 

وی در ادامه گفت: در استان قم ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ملی مسکن ثبت نام کردند که ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط اعلام و تاکنون برای ۷۰ هزار نفر تخصیص پروژه شده‌است. 

وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قم علاوه بر انجام فعالیت‌های تکلیفی و ابلاغی در خصوص مسکن، تمام تلاش خود را برای خانه دار شدن تمامی افراد واجد شرایط که در سامانه ملی نهضت ملی مسکن ثبت کردند، انجام خواهند داد. 

وی سهمیه ابلاغی قم برای ساخت مسکن را ۶۳ هزار واحد مسکونی ذکر کرد و که هم اینک به ۷۰ هزار واحد رسیده‌است.