شناسهٔ خبر: 167296 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تجهیز مبادی ورودی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به فناوری تشخیص ایکس‌ری

مجتمع بندری امام خمینی دو دستگاه ایکس‌ری(x-ray) چمدانی با هدف ارتقاء امنیت پایدار به همت کارشناسان واحد فنی و نگهداری در محل دروازده‌های ورودی مجتمع بندری امام خمینی(ره) نصب و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمد نظری معاون فنی و نگهداری این اداره کل از تجهیز مبادی ورودی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به فناوری تشخیص ایکس‌ری خبر داد و گفت: دستگاه‌های ایکس‌ری و دوربین‌های تحت شبکه به عنوان ابزاری با کاربردهای متنوع جهت تشخیص هویت و امنیت هنگام ورود و خروج اشیاء و شناسایی افراد ناشناس به منظور برقراری امنیت پایدار در اماکن حساس و راهبردی به کار گرفته می‌شوند.

نظری در ادامه افزود: با توجه به اهمیت نصب دستگاه‌های مذکور در نقاط بازرسی، برخورداری از این فناوری به منظور تأمین امنیت بیشتر در این مجتمع بزرگ بندری و کاهش احتمال ورود اشیای غیر مجاز به بندر در مبادی ورودی بندری جهت نصب در دروازه های کامیون رو و سواری‌رو در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

معاون فنی و نگهداری با اشاره به مزیت‌های سیستم هوشمند دوربین‌های ایکس‌ری از جمله تشخیص اشیاء ممنوعه، پیشگیری از تهدیدات امنیتی، بهبود سرعت تردد نفرات، تصویر برداری با وضوح بالا و امکان ذخیره تصاویر، خاطر نشان کرد: این دو دستگاه طی مدت یک سال تهیه، نصب و اجرا شد و اکنون در اماکن مذکور در مرحله بهره برداری قرار دارد.

خاطر نشان می‌شود پروژه نصب و راه اندازی دو دستگاه ایکس ری به جهت برخورداری از قابلیت اطمینان و به عنوان مکمل سامانه‌های پایشی متعدد اجرا شده و ارتقاء ضریب ایمنی در مبادی ورود و خروج منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) را به دنبال خواهد داشت.