شناسهٔ خبر: 167310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی تداوم بارش‌ها تا ر وزهای آینده؛

دستگاه‌های بحران مدار استان خراسان رضوی آمادگی خود را حفظ کنند

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با پیش‌بینی تداوم بارش‌ها تا ر وزهای آینده در این استان، توصیه کرد دستگاه‌های بحران مدار آمادگی خود را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح نارنجی، به آمادگی کمیته‌ها و دستگاه‌های بحران مدار و همچنین مردم این استان برای مقابله با پیامدهای بارش‌ها توصیه کرد. 

در اطلاعیه این سازمان آمده است: در ۲۴ ساعت آینده سامانه فعال در سطح استان همچنان باعث وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید، بارش تگرگ، آبگرفتگی، رواناب، سیلاب و اختلال در سیستم حمل و نقل خواهد شد. 

«در این مدت خودداری از ترددهای غیر ضروری در جاده‌های خراسان رضوی، همچنین‌عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و اعمال ممنوعیت ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان از دیگر توصیه‌های این هشدار است.» 

در این اطلاعیه آمده است: بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع خراسان رضوی تا اوایل وقت فردا یکشنبه در درگز، قوچان، گلبهار، چناران، طرقبه - شاندیز، کلات، سبزوار، جغتای، سرخس، صالح‌آباد، فریمان، تربت‌جام و مشهد رخ خواهد داد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در توابع شهرستان‌های خواف، تایباد، باخرز و گناباد نیز حجم بارش‌ها زیاد باشد.