شناسهٔ خبر: 167387 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی در سایت کارگاهی نهضت ملی مسکن زعفرانیه

چهارمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین جلسه شورای مسکن استان در سایت کارگاهی نهضت ملی مسکن زعفرانیه شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی،چهارمین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی عصر امروز به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مودی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی(دبیرشورا)و دیگر اعضا در محل سالن جلسات کارگاهی شرکت معیارسازه شرق واقع در سایت نهضت ملی مسکن زعفرانیه شهر بیرجند برگزار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه با ارائه گزارشی گفت: به منظور بررسی آخرین روند اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در شهر بیرجند چهارمین جلسه شورای مسکن استان در محل کارگاههای این پروژه برگزار شد تا اعضای شورای مسکن استان ضمن اطلاع از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ها، به صورت‌ میدانی در جریان مشکلات و نیازهای پروژه قرار گیرند.

میرمحمد مودی در تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان هم گفت: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۳ هزار و ۷۳۶ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود  ۴۳ هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون تأمین زمین برای ۶۰ هزار و ۹۷۸ واحد انجام شده و ۲۰ هزار و ۵۷۵ واحد نیز دارای پروانه ساختمانی هستند، افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۹ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۶۲۹ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۴۸۵ واحد به مرحله اتمام نازک کاری رسیده‌ است.

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به جایگاه مناسب استان خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بین استانهای کشور افزود: پروژه اراضی زعفرانیه با محوریت ۶ شرکت انبوه ساز با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در حال اجراست.

مودی ادامه داد:در جلسه امروز گزارش آخرین وضعیت اجرای آماده سازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان پیمانکار ارائه شد ‌و با توجه به مشکل انبوه سازان در نحوه تامین منابع مالی پروژه از محل تسهیلات بانکی مقرر شد با محوریت استانداری خراسان جنوبی، بانک مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری های لازم در خصوص آزاد سازی اقساط و متمم مبلغ وام مسکن از تهران به عمل آید.

همچنین مقرر شد ظرف چندروز آینده تعداد واحدهای آماده بهره بردای تا هفته دولت از سوی ۶ شرکت انبوه ساز به اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعلام شود.

از دیگر مصوبات این جلسه اعلام برنامه دستگاه‌های خدمات رسان دراراضی زعفرانیه در خصوص تامین خطوط آب ،برق و گاز واحدهای قابل بهره برداری بود.

گفتنی است در پایان جلسه شورای مسکن با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و کلیه اعضا از پروژه‌های نهضت ملی مسکن اراضی زعفرانیه شهر بیرجند بازدید به عمل آمد.