شناسهٔ خبر: 167390 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در مراسم گرامیداشت روز مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی مطرح شد؛

شرکت فرودگاه‌ها دیگر نیازی به کشورهای خارجی ندارد

شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی مدیرکل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: امروز دیگر نیازی به کشورهای خارجی نداریم و ضمن جلوگیری از خروج ارز در زمینه‌های مرتبط در آینده نزدیک با دستیابی به سطحی از فناوری هوانوردی برای شرکت ارزآوری خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد الهی‌نیا در مراسم گرامیداشت روز مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و تامین امنیت فضای مجازی که روز شنبه در سالن جلسات رابط عمومی با حضور مدیرکل، معاونان و روسای اداره کل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و تامین امنیت فضای و همچنین مسئولان این اداره کل در فرودگاه‌ها به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: اگر پیکره فرودگاه‌ها را به مثابه یک کالبد در نظر بگیریم، رگ‌هایی که خون را در کانالی امن، مطمئن و به‌موقع به این پیکره می‌رسانند، همان عملکرد اداره کل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و تامین امنیت فضای مجازی است. همین موضوع اهمیت کار شما را مشخص می‌کند. 

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به این‌که اداره کل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و تامین امنیت فضای مجازی نه‌تنها به ساختار فرودگاهی بلکه به بسیاری از نقش‌آفرینان عرصه هوانوردی از جمله شرکت‌های هواپیمایی خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: کار شما زمانی مشخص می‌شود که به هر دلیلی بخشی از شریان اطلاعاتی قطع شود، خون موجود در این شریان کیفیت لازم را نداشته باشد یا خون به موقع به اجزای پیکره فرودگاهی و هوانوردی نرسد. 

وی ضمن تبریک گفتن روز مخابرات و ارتباطات به همکاران اداره کل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و تامین امنیت فضای مجازی در ستاد و فرودگاه‌های کشور، از آن‌ها به دلیل انجام صحیح و با دقت کارها با وجود تمامی محدودیت‌ها تشکر و قدردانی کرد. 

ضرورت بالفعل‌سازی پتانسیل نخبگی در شرکت فرودگاه‌ها

الهی‌نیا همچنین با اشاره به بر ضرورت ایجاد زمینه لازم برای فعال ساختن پتانسیل نخبگی و به میدان آوردن صحیح دانش متخصصان حوزه مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و تامین امنیت فضای مجازی افزود: من آبان ماه سال گذشته نیز متذکر شدم که در خانواده نه‌چندان بزرگ شما به لحاظ تعداد نفرات، شاهد وجود پتانسیل نخبگی و نوآوری هستیم و طی سال‌های اخیر بسیاری از تولیدات، توفیقات و حل مساله‌ها ناشی از همین توانایی و دانش بوده است اما همچنان احساس می‌کنم قالب و زمینه مناسب برای فعال ساختن نخبگی و به میدان آوردن صحیح این پتانسیل و دانش باید ایجاد شود. من معتقدم هر کسی که می‌تواند دانش تولید کند، می‌تواند به ایجاد راه‌حل مساله نیز بپردازد. 

معاون عملیات هوانوردی شرکت با تاکید بر این‌که برای حل مشکلات درون‌ساختاری این اداره کل با سایر ادارات ستادی بایستی جلسات کاری مشترک برگزار شود، گفت: البته خود همکاران این اداره کل هم بایستی به سرعت به چنین راه‌حل‌هایی برسند و به آن‌ها جهت بدهند تا زودتر به سرانجام برسیم. در حقیقت، بایستی به گونه‌ای عمل کنید تا به عنوان یک موتور پیشران، هم سرعت حل مشکلات بالا برود و هم قالب خاصی برای حل مشکلات به دست بیاید. 

 بنا بر این گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و نابوری هوای ایران؛ در ابتدای این مراسم، کمال‌الدین غضنفری، مدیرکل مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی در سخنانی ضمن تبریک گفتن روز جهانی مخابرات و ارتباطات به همکاران ستادی و قدردانی از زحمات آن‌ها، درباره وضعیت این اداره کل در شرکت فرودگاه‌ها گفت: همان‌طور که اعضای بدن برای ادامه حیات به وجود یک سیستم پیچیده عصبی نیاز دارد، عملیات هوانوردی نیز به سیستم پیچیده مخابرات، فناوری اطلاعات هوانوردی و امنیت فضای مجازی نیازمند است و این اداره کل مانند همان سیستم عصبی پشت صحنه‌ای ایفای نقش می‌کند که آثار آن در مجموعه صنعت فرودگاهی و هوانوردی دیده می‌شود. 

وی با بیان این‌که متخصصان این اداره کل به واسطه علم به‌روز و اتکای مجموعه عملیات هوانوردی به دستان توانمند آن‌ها، صنعت را در لبه تکنولوژی قرار داده است، ادامه داد: امروز ما دیگر نیازی به کشورهای خارجی نداریم و باعث جلوگیری از خروج ارز در این زمینه هم شده‌ایم و ان‌شاالله در آینده به سطحی از تکنولوژی خواهیم رسید که برای شرکت ارزآوری هم داشته باشد. 

در ادامه این جلسه، معاونان و روسای ادارات و همچنین چند تن از مسئولان فرودگاهی این اداره کل بر ضرورت همراهی و همدلی برای اتمام پروژه‌های ناتمام، توجه ویژه به دوره‌های آموزشی مورد نیاز متخصصان این اداره کل، نیاز بیش از همیشه به حمایت مسئولان ارشد شرکت به ویژه معاون عملیات هوانوردی، نگاه ویژه برای تسریع فرایند استقرار سامانه‌ها، خرید تجهیزات و جذب نیروی انسانی، روشن شدن اهمیت این اداره کل برای تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران شرکت و تغییر نگرش همکاران اداری نسبت به روند فنی کارهای این اداره کل تاکید کردند.