شناسهٔ خبر: 167458 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بالابر ۳۲ متری در بندر امام خمینی (ره) پس از ۴ سال به چرخه بهره‌برداری بازگشت

بالابر یک دستگاه بالابر ۳۲ متری اسکای لیفت در بندر امام خمینی (ره) پس از ۴ سال خارج از سرویس با اتکا به توانمندی متخصصان و شرکت‌ دانش‌بنیان‌ داخلی تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت و به چرخه بهره‌برداری بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، محمد نظری معاون فنی و نگهداری این اداره کل با بیان اینکه یک دستگاه بالابر ۳۲ متری اسکای لیفت پس از ۴ سال خارج از سرویسی با اتکاء به توانمندی متخصصان و شرکت‌ دانش‌بنیان‌ داخلی تحت تعمیرات اساسی قرار گرفت و به چرخه بهره‌برداری بازگشت. اظهار کرد: با توجه به قدمت تجهیز مذکور و اعمال تحریم‌های ظالمانه که موجب عدم دسترسی و ارائه خدمات پشتیبانی منظم و به‌هنگام شد و از آنجا که این تجهیز نقش مهمی در عملیات تعمیر و نگهداری شبکه برق و روشنایی مجتمع بندری ایفا می‌کند، از منابع داخلی و توان متخصصان داخلی به منظور انجام تعمیرات لازم مورد نیاز بهره گرفته شد.

نظری افزود: پس از برگزاری فرآیند مناقصه عمومی و شناسایی شرکت کارگزار توانمند داخلی، تعمیرات دستگاه بالابر شامل بازسازی و نوسازی سیستم‌های هیدرولیک، موتوری و بازسازی بدنه و در نهایت طراحی و نصب سیستم کنترل جدید طی مدت ۲ سال با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد به یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه تأمین برخی از قطعات یدکی مورد نیاز این تجهیز در قالب قرارداد در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: دستگاه مذکور پس از انتقال به مجتمع بندری امام خمینی(ره) و گذراندن آزمایش‌های فنی و عملیاتی و آموزش کاربری آن موفق به دریافت گواهی‌نامه ایمنی شده و به منظور بهره‌گیری عملیاتی در اختیار بهره‌بردار قرار گرفت.