شناسهٔ خبر: 167463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۴۴۵ درصدی ترانزیت از پایانه مرزی ماهیرود

پایانه مرزی ماهیرود.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی ۵۹۷ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی سال۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) ، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در سال ۱۴۰۲ ، ۵۹۶ هزار و ۸۰۹ تن کالا با ۲۵ هزار و ۵۵۲ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۴۴۵ درصد و از نظر سفر کامیون ۴۴۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: افزایش ساعت کاری پایانه مرزی ماهیرود و ارائه خدمات به مترددین از پایانه مرزی ماهیرود در سال ۱۴۰۲ از دلایل این افزایش بوده است.

جلال زاده اضافه کرد: عمده ترین کالاهای ترانزیتی از پایانه مرزی ماهیرود می توان به آرد، سوخت، قطعات خودرو، داروهای گیاهی، شکر و روغن خوراکی است که این کالاها از مبادی کشورهای روسیه، عراق، امارات متحده عربی، اندونزی، هند و مالزی از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی یادآور شد: طی دی ماه سال گذشته بیشترین میزان ترانزیت جاده‌ای ماهیانه در بین ۱۲ ماه سال را داشته ایم که نسبت به دی مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۶۹۳ درصدی داشته است.