شناسهٔ خبر: 16757 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در همایش تعاونی‌های مسکن مطرح کرد:

عدم موفقیت تعاونی‌های مسکن در طرح مسکن مهر/ لزوم بازنگری تعاونی‌های مسکن در ساختار و اهداف

حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تعاونی‌های مسکن ۲۵ درصد پروژه مسکن مهر را بر عهده گرفتند که بسیاری از آنها در کار خود موفق بودند؛ اما شماری نتوانستند به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا حامد مظاهریان در همایش تعاونی‌های مسکن که ظهر امروز دوشنبه (۲۱ دی) برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۷۵، ۶۷۶ تعاونی در کشور فعال بود اما در سال ۱۳۹۰ شمار آن به ۱۲ هزار و ۷۰۰ تعاونی افزایش یافت.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: تعاونی‌های مسکن ۲۵ درصد پروژه مسکن مهر را بر عهده گرفتند که بسیاری از آنها در کار خود موفق بودند؛ اما شماری نتوانستند به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

وی اظهار کرد: تعاونی‌ها در خانه‌دار شدن قشرهای مختلف مردم نقش مهمی ایفا کردند اما شماری از آنها از اجرای برنامه‌های خود بازماندند؛ به طوری که در برنامه پنجم توسعه ۶۰ درصد هدف تعاونی‌های مسکن محقق شد.

به گفته مظاهریان در برنامه دوم توسعه ۵۰ درصد هدف تعاونی‌ها در حوزه ساخت و ساز عملی شد. در برنامه سوم نیز تعاونی‌های مسکن به ۱۴ تا ۱۶ درصد هدف‌ها دست پیدا کردند.

وی با اشاره به پیشینه ۶۰ ساله تشکیل تعاونی مسکن در کشور گفت: وزارت راه و شهرسازی از هر گونه تقویت تعاونی‌های مسکن در حوزه ساخت و ساز حمایت می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: تعاونی‌های مسکن باید با بازنگری در ساختارها و رویکردی قوی در حوزه ساخت و ساز کشور، ایفای نقش کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد ۲۱ برابری تعاونی‌های مسکن پس از چهار دهه انقلاب اسلامی، ضروری است به منظور تقویت جایگاه تعاونی‌های مسکن برای یک دهه دیگر برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود./

نظر شما