شناسهٔ خبر: 167605 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحمیل خسارت ۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریالی به شبکه راه‌های استان یزد در اردیبهشت‌ماه

خسارت سیل در یزد  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: طی بارش‌های روزهای سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه، مبلغ پنج هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت به زیرسازی، روسازی و ابنیه فنی شبکه راه‌های استان یزد در شهرستان‌های مهریز، تفت، یزد، بهاباد، اشکذر، بافق، خاتم و مروست، تحمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، سید حسین محمدی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت خسارت‌های وارده به شبکه راه‌های استان یزد در بارش‌های اخیر گفت: برآوردها نشان می‌دهد بارش‌های سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه سال جاری که موجب جاری شدن سیل در برخی محورهای مواصلاتی شد، ۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت به زیرسازی، روسازی و ابنیه فنی در استان وارد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد افزود: در این بارش‌ها ۱۴۸ راهدار در قالب تیم‌های عملیاتی و با بهره‌گیری از ۶۸ دستگاه از تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری، ضمن گشت زنی در محورهای پر بارش، نسبت به بازگشایی و یا مسدودسازی محورها به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار، اقدامات لازم را انجام دادند.

محمدی تصریح کرد: بارش‌های اخیر منجر به تخریب ۲۹۷ کیلومتر از زیرسازی و ایجاد خسارت به میزان دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، ۱۴۱ کیلومتر روسازی با ایجاد خسارت هزار و ۲۸۷ میلیارد ریالی و همچنین آسیب به ۱۳۷ دستگاه ابنیه فنی با میزان خسارت هزار و ۷۶۳ میلیارد ریالی شد.

وی در رابطه با نوع خرابی و خسارت‌های وارده، اذعان کرد: آبشستگی شانه راه، تخریب دریواسیون، رادیه و برید پل، آبشستگی بستر راه‌های خاکی، تخریب کامل یک دستگاه پل دو دهانه، تخریب ابنیه فنی، آبشستگی شیب شیروانی و دستک پل و... از جمله خسارت‌های وارده به شبکه راه‌های استان یزد است.

این مسئول خسارت‌های وارده به محورهای مواصلاتی را به شرح ذیل عنوان کرد:

۱۰۵ کیلومتر زیرسازی، هفت کیلومتر روسازی و شش دستگاه ابنیه فنی در محورهای شریانی مهریز – انار، تنگ چنار – مروست و کنج کوه،

چهار کیلومتر زیرسازی، ۹ کیلومتر روسازی و هفت دستگاه ابنیه فنی در محورهای تفت – ده بالا، روستای به چین و روستای حجت‌آباد

۷۲ کیلومتر زیرسازی، ۷۲ کیلومتر روسازی و ۶۲ دستگاه ابنیه فنی در محورهای روستایی شهرستان بهاباد

پنج کیلومتر زیرسازی، دو کیلومتر روسازی و پنج دستگاه ابنیه فنی در محورهای مواصلاتی شهرستان اشکذر

۱۳ کیلومتر زیرسازی، ۶ کیلومتر روسازی و ۱۷ دستگاه ابنیه فنی در محورهای محور یزد – طبس، رباط پشت بادام – بیاضیه، اردکان – هامانه، اردکان – چوپانان و اردکان – نائین

۱۷ کیلومتر زیرسازی، ۱۴ کیلومتر روسازی و هفت دستگاه ابنیه فنی در محورهای دربید – دشت ده و کنارگذر یزد

۵۰ کیلومتر زیرسازی، دو کیلومتر روسازی و ۲۰ دستگاه ابنیه فنی در محورهای روستایی شهرستان بافق

۲۰ کیلومتر زیرسازی، ۱۸ کیلومتر روسازی و هشت دستگاه ابنیه فنی در محورهای چاهک – شهریاری و هرات – هرابرجان

۱۱ کیلومتر زیرسازی، ۱۱ کیلومتر روسازی و پنج دستگاه ابنیه فنی در محورهای مروست – هرابرجان و مروست – مهریز