شناسهٔ خبر: 167700 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبرداد؛

الحاق ۱۴۰۰ هکتار زمین به روستاهای استان کرمانشاه

الحاق ۱۴۰۰ هکتار زمین به روستاهای استان کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در راستای جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی ۱۴۰۰ هکتار زمین به محدوده روستاهای استان کرمانشاه اضافه شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار داشت: حاشیه‌نشینی در واقع سکونتگاه غیررسمی یا بافت‌های ناکارآمدی هستند که بدون برنامه‌ریزی شکل گرفته و اتفاقاتی در این مناطق رخ داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وقتی روستاها به شهر الحاق می‌شوند به‌تدریج تبدیل به سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شوند، عنوان کرد: سال گذشته برای تمام روستاهای پیرامون کرمانشاه که ممکن بود به سکونتگاه غیررسمی تبدیل شوند برنامه‌ریزی و بافت‌هایی در این روستاها ایجاد شد.

وی گفت: در شهر کرمانشاه 380 هکتار و در استان کرمانشاه بیش از 1400 هکتار به محدوده روستاها افزوده شده و قطعه‌بندی در حال انجام است و برای افرادی که از شهر به روستا مهاجرت کنند با داشتن شرایط لازم زمین 350 تا 500 متری رایگان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مناطق حاشیه‌نشین به توجه اصولی و دقیق نیاز دارند، عنوان کرد: بسیاری از این مناطق، معابر مناسب نداشتند اما شهرداری سال گذشته چند معبر جدید در این مناطق ایجاد کرد که علاوه بر افزایش دسترسی سرانه فضای سبز نیز افزایش می‌یابد.