شناسهٔ خبر: 167775 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته آتی

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها در کشور تا اواسط هفته آتی خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوایی کشور را توضیح داد و گفت: برای امروز جمعه، در برخی از مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی در ادامه توضیح داد: به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، استان‌های واقع در شمال غرب، مناطقی از استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه خواهد بود. همین‌طور برای سواحل دریای خزر، وزش بادهای شمالی همراه با بارش باران و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: بارش‌های شدید که در حد هشدار هواشناسی نارنجی است، در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد و هم‌وطنان باید تمهیدات لازم را دراین‌خصوص در نظر بگیرند.

گودرزی ادامه داد: برای فردا نیز در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و برخی از مناطق واقع در غرب و مرکز کشور بارندگی خواهیم داشت اما در شمال آذربایجان غربی و برخی از مناطق آذربایجان شرقی بارش‌های شدیدتری پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی با بیان این که بارش‌ها کماکان تا اواسط هفته آتی ادامه دارد، افزود: امروز و فردا آب‌های جنوب کشور و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی گفت: از روز شنبه تا چهارشنبه نیز در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش بادهای شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که منجر به کاهش دید در جاده‌ها می‌شود.

کارشناس هواشناسی همچنین در خصوص وضعیت جوی تهران نیز توضیح داد: در تهران برای امروز بعدازظهر افزایش باد و گاهی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما در تهران به ۲۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.