شناسهٔ خبر: 167887 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقاطع روستای چمران در محور غرق‌آباد - رازقـان استان مرکزی روشن شد

سلیمی اراک سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق آباد از تکمیل پروژه احداث روشنایی در محدوده تقاطع روستای چمران در محور غرق‌آباد - رازقـان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، علی‌اصغر سلیمی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق‌آباد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای گفت: احداث روشنایی در تقاطعات جاده‌ای از اولویت‌های کاری راهداران غرق‌آباد است. 

وی افزود: در همین راستا، عملیات ایمن‌سازی تقاطع چمران در محور غرق‌آباد - رازقان، با نصب روشنایی و ترانشه برداری برای افزایش شعاع دید با مشارکت شورای اسلامی و دهیاری روستای چمران انجام شد. 

سلیمی ارزش ریالی این پروژه را یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد از هزینه‌های اجرایی توسط شورای اسلامی و دهیاری چمران و باقیمانده آن توسط اداره راهداری تأمین شد تا این محدوده از نعمت روشنایی برخوردار شود. 

به گفته وی طی دو سال اخیر در ۲۳ مورد از تقاطعات جاده‌ای در حوزه راه‌های غرق آباد نصب روشنایی نقطه‌ای انجام شده که یکی از مهم‌ترین دلایل عملیاتی شدن این طرح، مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای منطقه بوده است. 

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غرق‌آباد خاطر نشان کرد: در حال حاضر عملیات اجرای روشنایی در کیلومتر ۷۰ محور قدیم ساوه - همدان (تقاطع جاده تفرش)، حدفاصل مقصودآباد تا آقداش در محور بیات و تقاطع روستای دربند نیز در دست اقدام است.