شناسهٔ خبر: 167914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در محورهای کهگیلویه و بویراحمد

تردد راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اردیبهشت سال جاری، بیش از یک میلیون ۹۰۰ هزار تردد بین استانی وسایل نقلیه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته است که نسبت به ماه گذشته ۱۶ درصد کاهش و نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱/۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه وبویراحمد)، حمیدرضا پیمانجو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متوسط تردد بین استانی روزانه در اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ۵۳ هزار وسیله نقلیه در روز بوده که بیشینه مجموع تردد ورود و خروج به استان در روز ۷ اردیبهشت۱۴۰۳ و معادل ۶۴ هزار وسیله نقلیه بوده است. 

پیمانجو افزود: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی در اردیبهشت امسال  بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان، در روز۷ اردیبهشت و معادل ۵۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است. 

وی در خصوص تردد وسایل نقلیه غیربومی در استان گفت: ۳۲ درصد سهم وسایل نقلیه غیر بومی در استان به نسبت فروردین کاهش داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای ماه، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار پلاک خودرو یکتا در محورهای برون شهری استان کهگیلویه و بویراحمد رویت شده است که از این تعداد پلاک، یک میلیون ۲۰۰ هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است. 

پیمانجو خاطرنشان کرد: بعد از پلاک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، پلاک‌های استان فارس، تهران و خوزستان بشترین میزان تردد را در سطح جاده‌های استان داشته اند. 

وی گفت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در ماه اردیبهشت، صدو چهل هزار وسیله نقلیه از استان کهگیلویه وبویراحمد در سایر استان‌ها مشاهده شده است که استان‌های فارس، خوزستان و اصفهان بیشترین سهم مقاصد سفر را در استان‌ها داشته‌اند. 

پیمانجو در ادامه اظهار کرد: سهم ماندگاری وسایل نقلیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان داده که ۷۰ درصد وسایل نقلیه، کمتر از یک روز در استان توقف داشته اند؛ ۱۴ درصد وسایل نقلیه بین یک تا چهار روز، ۶ درصد وسایل نقلیه بین چهار تا هفت روز، ۶ درصد وسایل نقلیه ببین ۱ تا ۲ هفته و ۳ درصد وسایل نقلیه بیش از ۲ هفته در استان توقف داشته اند. 

وی افزود: محورهایی که دارای بیشترین تردد در اردیبهشت سال جاری در استان بوده اند، به ترتیب محورهای بابامیدان - گچساران (بوستان)، یاسوج – پاتاوه، یاسوج - بابا میدان، گچساران - بابامیدان (بوستان) و بابامیدان – یاسوج می‌باشد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت راه‌ها یادآور شد: محورهای دارای بیشترین تخلف سرعت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به ترتیب یاسوج – پاتاوه، بابا میدان – یاسوج، یاسوج - بابا میدان، باشت-گچساران و یاسوج – پاتاوه است که براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری، از مجموع دومیلیون ۹۰۰هزار تردد ثبت شده در استان کهگیلویه و بویراحمد هشت هزار مورد انواع تخلفات ثبت شده است که تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و تجاوز از سرعت مجاز در این بازه زمانی، ۹۹ مورد تکرار گردیده است که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولین ذیربط است. 

پیمانجو در پایان از کاربران جاده‌ای درخواست نمود: سامانه جامع اطلاع‌رسانی جاده‌های کشور ۱۴۱ به همراه اپلیکیشن ویژه تلفن‌های همراه نسخه اندروید پل ارتباطی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با هموطنان عزیز است؛ به نحوی که می‌توانند نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت نسبت به پاسخگویی اقدام شود و همچنین با مراجعه به سایت www. ۱۴۱. ir میتوان آخرین تصاویر دوربینهای نظارت تصویر جاده‌ای را جهت اطلاع از وضعیت جاده‌ها مشاهده کرد.