شناسهٔ خبر: 167918 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

بررسی موارد توسعه همکاری در دیدار مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با نمایندگان شرکت‌های روسی

راه آهن هرمزگان و شرکت های روسی مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در دیداری با نمایندگان شرکت‌های روسی به بررسی موارد تاثیرگذار در توسعه همکاری‌های مشترک بین راه‌آهن ایران و روسیه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌آهن هرمزگان، دیدار مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با نمایندگان شرکت‌های روسی روز با حضور علیرضا نصیری برازنده، مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، نمایندگان شرکت‌های روسی، معاونت فنی و زیربنایی، رییس اداره حراست، رییس گروه بازرگانی و معاونت سیروحرکت در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در دیدار با نمایندگان شرکت‌های روسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید و همراهنشان در حادثه سقوط بالگرد گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به همت دولت مردمی سیزدهم و پیگیری‌های مستمر و شبانه روزی مدیرعامل محترم راه‌آهن توسعه زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل ریلی به سرعت در حال اجراست و هم اکنون یکی از مهمترین برنامه‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزایش سهم جابه‌جایی بار و مسافر در خطوط ریلی ایران است.

نصیری برازنده گفت: حمل بارهای ترانزیتی در اولویت راه‌آهن ج.ا.ا قرار دارد که در همین راستا شاهد کاهش زمان سیر حمل واگن‌های کانتیری از مبداء روسیه را شاهد بوده ایم که در کمترین زمان ممکن واگن‌های کانتینری به خطوط ریلی بندر شهید رجایی بندرعباس واگذار و تخلیه شد.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم با تلاش‌های مستمر مدیرعامل راه‌آهن در جهت افزایش حمل و سرعت سیر بارهای ترانزیتی تسریع تکمیل خط رشت - آستارا در دستور کار قرارگرفته است گفت: با تکمیل این پروژه مبادی ورودی کالا از کشور روسیه به ایران و بالعکس از مرزهای مختلف صورت خواهد گرفت که این مهم باعث افزایش میزان مبادلات و جابه‌جایی بار بین دو کشور خواهدشد.

نماینده شرکت‌های روسی در این دیدار ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش و قدردانی از برگزاری این جلسه برای رفع گلوگاه ها و مشکلات سیر واگن ها و سرعت بخشیدن به جابه‌جایی بار گفت: در کاهش سرعت سیر واگن‌های کانتینری تعامل بسیار خوبی بین راه‌آهن روسیه و ایران صورت گرفته است که این روند منجر به افزایش همکاری‌های دوجانبه خواهد شد.