شناسهٔ خبر: 167927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در شورای مسکن استان مطرح کرد؛

پیشنهاد اختصاص ۱۵درصد تسهیلات بانکی برای عملیات بسترسازی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن گیلان

هفدهمین جلسه شورای مسکن هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست مخبر سرپرست ریاست جمهوری،به صورت وبینار با استاندار گیلان، مدیر کل راه و شهرسازی و سایر اعضاء شورای مسکن استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست مخبرسرپرست ریاست جمهوری، به صورت وبینار باحضوراسدالله عباسی استاندار گیلان، محمدرضا فلاحتگر مدیر کل راه و شهرسازی و سایر اعضاء شورای مسکن استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد. 

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در جلسه شورای مسکن استان با ارائه گزارشی از روند فعالیتهای صورت گرفته در یکماهه اخیر در حوزه مسکن گفت: در طی این مدت عملیات آماده‌سازی دو قطعه اراضی ۱۳ هکتاری و ۲۳ هکتاری تخصیصی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در شهر رشت آغاز شده است. 

فلاحتگر افزود: همچنین با تشکیل جلسه‌ای با حضور معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی و معاونت بنیاد مسکن کشور جهت اجرای ۷۴ دستگاه آسانسور مسکن مهر در سطح استان و اجرای محوطه‌سازی سایت مسکن مهر رشت و مسکن مهر فومن با ارزش افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان توافق شد. 

تشکیل جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها به منظور بروزرسانی و ارائه آمار توسط بانک‌ها از روی سامانه tem، تشکیل جلسه با بانکهای عامل و شرکت‌های زیر ساخت به منظور بررسی موضوعات تسهیلاتی و زیر ساختی در محل سایت نهضت ملی از دیگر برنامه‌های انجام شده در این مدت بود. 

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود روند پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه‌های صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف، با کمک گرفتن از این دستگاه‌ها در واگذاری زمین‌ها، بتوانیم هرچه زودتر تعهدی که بر ذمه  استان است به سرانجام برسانیم. 

وی افزود: با توجه به شرایط آب وهوایی، یکی از مهمترین بحث‌ها آماده‌سازی خاک و بستر سازه هاست بطوریکه خیلی از عملیات زمان بر در خاک صورت می‌گیرد بدین منظور پیشنهاد می‌شود تسهیلات بانک‌ها تا ۱۵ درصد برای عملیات بسترسازی خاک‌ها درنظر گرفته شود تا پیشرفت پروژه‌ها با چالش مواجه نشود. 

فلاحتگر اضافه کرد: همچنین با توجه به کمبود اراضی دولتی و قوانین سخت گیرانه در نوعیت زمین، پیشنهاد می‌شود زمینهایی که در ۵ سال اخیر بلاتکلیف شناخته شده برای تغییر کاربری در بحث نهضت ملی مسکن گنجانده شود. 

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با ابراز رضایت از عملکرد برخی شرکت‌ها در شدت بخشیدن به پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: به جهت تشویق برای شتاب مضاعف شرکت‌هایی که در عرصه ساخت مسکن پیشرو هستند در بحث تسهیلات وانعقاد قرار داد بانکها، مساعدت ویژه‌ای صورت گیرد.