شناسهٔ خبر: 167929 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد خبر داد؛

افتتاح ۴۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد

خواجه رضایی.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد از بهره‌برداری نهایی از راه‌آهن اقلید – یزد و همچنین افتتاح ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احسان خواجه رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد، در خصوص سفر وزیر راه و شهرسازی به این استان و افتتاح طرح‌های راه و شهرسازی گفت: امروز یکشنبه ۶ خردادماه، ۲ اتفاق مهم در سطح استان یزد رخ خواهد داد که نخستین طرح مهم، بهره‌برداری از راه آهن اقلید – یزد است.

وی ادامه داد: مسر راه  آهن اقلید – یزد به طول ۲۷۰ کیلومتر است که ۲۴۵ کیلومتر از طول مسیر این راه‌آهن در محدوده استان یزد و بقیه در حوزه استحفاظی استان فارس قرار دارد.

خواجه رضایی در ادامه توضیح داد: این مسیر شامل ۲۷۰ کیلومتر خط اصلی و ۴۹ کیلومتر خطوط ایستگاهی و ۱۱ ایستگاه می‌شود که امروز توسط وزیر راه و شهرسازی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد تصریح کرد: همچنین در حوزه مسکن و طرح بزرگ نهضت ملی مسکن، امروز عملیات اجرایی بیش از ۲۰ هزار واحد در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این ۴ هزار و ۴۱۲ قطعه زمین در قالب گروه ساخت به متقاضیان واگذار خواهد شد و ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شامل مسکن تکمیلی، تدریجی، بازآفرینی شهری، مسکن روستایی و خودمالکی افتتاح می‌شود.