شناسهٔ خبر: 167947 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

دمای هوای تهران در آخر هفته به ۳۷ درجه می‌رسد

آسمان صاف هوای بهاری آسمان آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دمای تهران برای آخر هفته تا ۳۷ درجه سانتیگراد خبر داد.

امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای کشور را توضیح داد و گفت: امروز یکشنبه ۶ خردادماه، برای استان‌های گیلان، مازندران، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، نقاطی از استان‌های اردبیل، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، شمال استان‌های اصفهان و یزد، جنوب استان ایلام و ارتفاعات استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک و در برخی نقاط نیز تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی ادامه‌داد: از فردا بارش‌های پراکنده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب کشور و ارتفاعات مرکزی البرز پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها تا پنج‌شنبه ادامه‌دار خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه توضیح داد: تا پایان هفته افزایش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین برای امروز دریای خزر و فردا و پس‌فردا خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز تصریح‌کرد: برای تهران نیز امروز افزایش ابر و گاهی رگبار، رعدوبرق و باد شدید پیش‌بینی می‌شود. امشب نیز در برخی ساعات بارش در تهران خواهیم داشت.

وی ادامه‌داد: از فردا تا پایان هفته آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و فردا بعدازظهر وزش باد شدید نیز در تهران خواهیم داشت. همچنین امروز بیشینه دمای تهران به ۳۳ درجه سانتیگراد می‌رسد و فردا و پس‌فردا بیشینه دمای تهران به ۳۵ درجه خواهد رسید. برای روزهای پنج شنبه و جمعه نیز بیشینه دمای تهران ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.