شناسهٔ خبر: 167968 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سوگواری کارکنان منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در فراق خادم الرضا (ع) شهید جمهور آیت الله رییسی و همراهان شهیدش

سوگواری کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد و پرسنل ارگان ها و شرکت های این مجتمع بندری در غم شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهانش سوگواری کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، ظهر روز شنبه (۵ خرداد  ۱۴۰۳) کارکنان این اداره کل و پرسنل ارگان ها و شرکت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در غم شهادت «آیت‌الله سید ابراهیم رییسی»، خادم الرضا و هشتمین رییس جمهور ایران در دولت سیزدهم، «حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه و هیات همراه به سوگواری و عزاداری پرداختند.

این مراسم با حضور  مدیران کل بنادر و دریانوردی و گمرک بندرامیرآباد و جمع کثیری از مدیران شرکت های بخش خصوصی مستقر در این مجتمع با نوحه‌خوانی و آیین عزاداری در مسجد محمد رسول الله (ص) بندر امیرآباد برگزار شد.

گفتنی است رییس جمهور شهید ایران هفته گذشته در دور دوم سفر خود مهمان استان مازندران بود که به نیابت از رییس جمهور چهار طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه ای توسط  وزیر راه و شهر سازی در بندر امیرآباد به بهره برداری رسید.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز توسط بالگرد در حال پرواز بودند، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده و به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

آیت‌الله آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه تن از غیور مردان نیروی هوایی ارتش بنام های سرهنگ مصطفوی ، سرهنگ دریانوش و سرگرد فنی بهروز قدیمی که خدمه بالگرد حامل رییس جمهور بودند در این سانحه به شهادت رسیدند.