شناسهٔ خبر: 167971 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

۵۲ کیلومتر از سواحل مازندران آزاد نشده است

ساحل مازندران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در جلسه مدیریت یکپارچه سازی مناطق ساحلی مازندران با بیان اینکه هنوز ۵۲ کیلومتر از طول سواحل خزر در این خطه آزاد سازی نشده است، تصریح کرد: ۳۰ کیلومتر از سواحل آزاد نشده در اختیار نهادهای دولتی و ۲۲ کیلومتر آن مربوط به بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سعید کیا کجوری روز شنبه در جلسه مدیریت یکپارچه‌سازی مناطق ساحلی مازندران طول نوار ساحلی دریای خزر در استان را ۴۸۷ کیلومتر عنوان کرد و گفت: هنوز ۵۲ کیلومتر از طول سواحل خزر در این خطه آزادسازی نشده است.

وی افزود: ۳۰ کیلومتر از سواحل آزاد نشده در اختیار نهادهای دولتی و ۲۲ کیلومتر آن مربوط به بخش خصوصی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه نبود طرح مدیریت یکپارچه ساحلی سبب شده‌است تا ظرفیت‌های سواحل خزر در استان‌های شمالی بهینه استفاده نشود، ادامه‌داد: در حال حاضر اعم خدمات در صنعت گردشگری ساحلی دیدن دریا یا در حد شنا کردن در فصل تابستان است.

وی به وجود ۹ پرونده ساخت و ساز غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران اشاره کرد و توضیح داد: ۲ طرح شیلاتی و هفت طرح غیر مجاز تفریحی و گردشگری است که از این تعداد پنج پرونده منجر به محکومیت و چهار پرونده در حال بررسی است.

کیاکجوری با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۱۵۰ مورد پرونده رفع تصرف سواحل دریای خزر تشکیل شده‌است، اظهار داشت: از یک دهه گذشته با عملیاتی شدن این پرونده‌ها تاکنون ۸۰ هزار و ۹۰۰ متر سواحل مازندران آزادسازی شده‌است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به طرح اسکله‌های تفریحی ساحلی دریای خزر در مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ۱۶۸ طرح اسکله تفریحی ساحلی معرفی شده از اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران موافقت اصولی آن صادر شد، اما اکنون فقط ۲ طرح آن عملیاتی شده‌است.

وی عمده نظام مسائل عملیاتی نشدن طرح اسکله تفریحی در سواحل مازندران را نداشتن ارزیابی‌های زیست محیطی و مشکلات قانونی در ایجاد سازه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران به وجود ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری ساحلی در ۲ بخش شیلاتی و تفریحی اشاره کرد و گفت: هفت طرح سرمایه‌گذاری در بخش تفریحی و چهار طرح در حوزه شیلاتی است.

کیاکجوری با توضیح اینکه ۲ طرح سرمایه‌گذاری تفریحی ساحلی و یک طرح شیلاتی تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: مابقی این طرح‌ها تا ۵۰ درصد عملیاتی شده‌است.