شناسهٔ خبر: 167972 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خسارت ۱۰۵۴ میلیاردی به پل‌ها و ابنیه فنی استان خراسان رضوی براثر وقوع سیلاب

خسارت سیل به راههای خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به سیلاب‌های اخیر در اردیبهشت سال جاری در مجموع ۱۰۵۴ میلیارد ریال به پل‌ها و ابنیه فنی در استان خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و در پی بارش‌های اخیر در سطح حوزه استحفاظی استان خراسان‌رضوی در مجموع به ۱۶۸ دستگاه پل خساراتی وارد شد که طبق جمع‌بندی انجام شده مجموع این خسارات معادل ۱۰۵۴ میلیارد ریال برآورد شده‌است.

وی افزود: عمده بارش‌ها در شهرستانهای مشهد، کلات، نیشابور، فریمان، صالح‌آباد – درگز، تربت‌حیدریه، بردسکن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: به‌محض وقوع سیلاب با استفاده از امکانات و ماشین آلات راهداری نسبت به بازگشایی و لای‌روبی مسیرها اقدام و تردد برقرار شده‌است.

شهامت اعلام‌کرد: در سطح راه‌های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌رضوی ۲۲ هزار و ۶۷۲ دستگاه پل وجود دارد که کار انتقال و هدایت آب در آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: کاربران جاده‌ای و مسافرین محترم جهت کسب اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی محورها و همچنین اطلاع از انسدادها و یا محدویت‌های احتمالی موجود در سطح راه‌های استان می‌توانند در هر ساعت شبانه‌روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس بگیرند.