شناسهٔ خبر: 167975 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

هزار روز خدمت دولت سیزدهم؛

نوسازی و توسعه ۳۹۴۱ دستگاه ناوگان ریلی

ببینید | بازدید وزیر راه و شهرسازی از ۶۸۵ دستگاه ناوگان ریلی نو و بازسازی شده در ایستگاه راه‌آهن تهران بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در هزار روز از نوسازی و توسعه ۳ هزار و ۹۴۱ دستگاه ناوگان ریلی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمارهای منتشر شده توسط دفتر آمار، اطلاعات و پایش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بخش ریلی حاکی از آن است که دستاوردهای قابل‌توجهی در این بخش توسط این وزارتخانه در دولت سیزدهم (از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان فروردین ۱۴۰۳) تحقق‌یافته است.

نگاه به مهمترین پروژه‌های ریلی در مدت زمان یاد شده حاکی از تکمیل و بهره‌برداری ۴۸۱ کیلومتر خطوط ریلی در دولت سیزدهم است.

از شاخص‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه ریلی در بیش از یک‌هزار روز خدمت دولت سیزدهم می‌توان به بهره برداری از راه آهن خاش - زاهدان، به‌طول ۱۵۴ کیلومتر به ارزش ۱۳ همت، بهره‌برداری از خط دوم راه آهن بافق- زرین شهر به طول ۶۲ کیلومتر به ارزش ۳ همت، احداث و بهره‌برداری از راه آهن همدان - سنندج، به‌طول ۱۵۱ کیلومتر به ارزش ۱۵ همت، احداث و بهره‌برداری از راه آهن بستان آباد - خاوران به‌طول ۴۴ کیلومتر به ارزش ۷ همت و احداث و بهره‌برداری از خط دوم اهواز - اندیمشک حد فاصل شوش - بامدژ، به طول ۷۰ کیلومتر به ارزش روز ۴ همت اشاره کرد.

علاوه بر این در مدت زمان یاد شده متروی شهر جدید پرند به طول ۱۹ کیلومتر (رفت و برگشت) با اعتباری بیش از ۲.۲ همت ساخته شد و به بهره‌برداری رسید.

همچنین نوسازی و توسعه ۳ هزار و ۹۴۱ دستگاه ناوگان ریلی از ابتدای دولت سیزدهم انجام شد.

از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در دولت سیزدهم را می‌توان به بهره برداری از مرکز لجستیک «آپرین» به‌عنوان بزرگترین قطب وارداتی و صادراتی ریلی مرکز کشور با وسعت حدود ۵۵ هکتار در تقاطع کریدورهای بین‌المللی و ریلی شرق - غرب و شمال - جنوب در ۲۰ کیلومتری شهر تهران، اشاره کرد.