شناسهٔ خبر: 167991 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

اولین قطار مسافری ۲ روز دیگر در مسیر یزد-اقلید حرکت می‌کند

بذرپاش یزد وزیر راه و شهرسازی از حرکت اولین قطار مسافری در مسیر ریلی یزد-اقلید طی ۲ روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، امروز یکشنبه ۶ خرداد در آیین بهره‌برداری از راه‌آهن یزد – اقلید که در محل ایستگاه مهریز در ۳۰ کیلومتری ایستگاه شهر یزد برگزار شد، گفت: ترانزیت ریلی و جاده‌ای در ۲ ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است که امید است با تداوم این روند افزایشی تا پایان سال حجم جابه‌جایی کالاهای ترانزیتی به ۲۰ میلیون تن برسد.

وی اظهار کرد: این آمار نشان از اقدامات عمرانی و توسعه‌ای در زیرساخت‌های این بخش و نیز توسعه روابط دیپلماتیک کشور در دولت سیزدهم است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: راه‌آهن یزد – اقلید یکی از طرح‌های مورد تاکید رئیس‌جمهور فقید بود و پس از حادثه بالگرد نیز با تاکید سرپرست ریاست‌جمهوری در جلسه هیئت دولت مقرر شد تا پایان عمر دولت سیزدهم تمام طرح‌ها بدون وقفه دنبال شود.

وی به اهمیت اجرای این طرح که ۲۴۵ کیلومتر از ۲۷۰ کیلومتر طول مسیر آن در یزد واقع شده اشاره و اظهار کرد: یزد یکی از مهم‌ترین باراندازهای ریلی کشور است و سهم بالای جابه‌جایی ریلی بار را دارد.

بذرپاش با اشاره به جایگاه کریدوری راه‌آهن یزد، یکی از خدمات این مسیر ریلی جدید را جابه‌جایی زائران آستان مقدس رضوی از جنوب غرب کشور به مشهد مقدس با کاهش زمان سیر ۴ ساعته ذکر کرد و گفت: بعد از راه‌اندازی مسیر شیراز – بوشهر نیز این مسیر نقش قابل‌توجهی در ترانزیت کالا خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: قطار باری از امروز در این مسیر حرکت خواهد کرد و قطار مسافربری یزد - اقلید، تا ۲ روز آینده در مدار قرار می‌گیرد؛ این مسیر از بزرگ‌ترین کریدورهای ریلی کشور است و نقش مهمی در توسعه کشور و استان یزد دارد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، در ادامه سفرهای استانی و بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در مناطق مختلف کشور، صبح امروز یکشنبه ۶ خردادماه وارد استان یزد شد.

طی این سفر، ۴۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شامل مسکن تکمیلی، تدریجی، بازآفرینی شهری، مسکن روستایی و خودمالکی افتتاح می‌شود.

همچنین هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به یزد، عملیات اجرایی واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط دار طرح نهضت ملی مسکن در این استان، آغاز می‌شود.

واگذاری ۴۴۱۲ قطعه اراضی مربوط به طرح‌های مسکن نیز در ادامه این سفر صورت خواهد گرفت.