شناسهٔ خبر: 168031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ دفتر املاک خراسان رضوی بازرسی میدانی شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۳ هزار و ۷۰۰ بازرسی میدانی از ابتدای امسال تاکنون از دفاتر املاک استان انجام شد که در نهایت منجر به مهر و موم حدود هزار و ۵۰۰ دفتر املاک بدون مجوز و یا عدم رعایت قیمت‌گذاری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری شورای عالی مسکن که با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: بر اساس مصوبات شورای مسکن و کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، گشت‌های مشترک ساماندهی بنگاه‌های املاک با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی و بازرسان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه مشاوران املاک و پلیس اماکن و بسیج اصناف برقرار شده است.

وی اظهار کرد: در راستای انجام این گشت‌های مشترک حدود ۱۰ هزار اخطاریه برای دفاتر متخلف ارسال شد و برای کنترل قیمت‌ها اقدامات مؤثری صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کنترل بازار مسکن با وجود مشکلات فراوان این حوزه، به سهولت و یک‌شبه انجام‌پذیر نیست، ولی با برنامه‌ریزی، تلاش و کار جهادی خدمتگزاران و آشنایی آحاد جامعه از حقوق مسلم خود در زمینه انجام معاملات شامل خرید، فروش، رهن و اجاره، رسیدن به نتیجه مطلوب امکان‌پذیر است.

داعی افزود: در راستای انجام این گشت‌های مشترک حدود ۱۰ هزار اخطاریه برای دفاتر متخلف ارسال و برای کنترل قیمت‌ها اقدامات مؤثری صورت گرفت.