شناسهٔ خبر: 168057 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

۶ فروند یدک‌کش با توان ۶۰۰۰ و ۴۵۰۰ اسب‌بخار در هرمزگان در دست ساخت است

شناور داخلی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: شش فروند یدک‌کش با توان ۶۰۰۰ و ۴۵۰۰ اسب بخار و مجهز به سیستم‌های اطفای حریق، مقابله با آلودگی آب دریا و بهره مندی از به روزترین سیستم‌های رانش در استان هرمزگان در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان "حسین عباس‌نژاد" از روند ساخت شش فروند یدک کش پرقدرت  شامل دو فروند یدک کش شش هزار اسب بخار و چهار فروند شناور ۴ هزار و ۴۰۰ اسب بخار دیگر که در یکی از مجتمع‌های شناورسازی استان درحال ساخت است، بازدید و از نزدیک موارد فنی و تجهیزاتی ساخت این شناورها را بررسی کرد.‌

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ این یدک کش‌ها دارای به روزترین سیستم‌های رانش و مجهز به سیستم‌های اطفای حریق و مقابله با آلودگی آب دریا هستند. 

عباس‌نژاد گفت: با الحاق این یدک‌کش‌های به بندر شهید رجایی توان اجرای عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها و نفتکش ها تا حد مطلوبی افزایش و گامی مهم در راستای نوسازی ناوگان خدماتی بندر برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: ساخت این نمونه از شناورها در داخل کشور علاوه بر ایجاد اشتغال جوانان موجب خوداتکایی، ایجاد خودباوری ملی در بین مهندسان فنی کشور و افزایش توان عملیاتی در حوزه ساخت و تولید شناورها در استان خواهد شد.