شناسهٔ خبر: 168086 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی نقش گروه‌های جهادی و مردم نهاد در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده استان زنجان

بافت فرسوده جلسه بررسی نقش گروه‌های جهادی و مردم نهاد در احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و عملیاتی شدن حلقه‌های میانی در آگاهی بخشی و تشریح بسته‌های تشویقی به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، نخستین جلسه بررسی نقش گروههای جهادی و مردم نهاد در احیا ،بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و عملیاتی شدن حلقه‌های میانی در آگاهی بخشی و تشریح بسته های تشویقی به ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری پایدار استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد. 

در این جلسه اقبال جهانبخشی مسئول بسیج سازندگی سپاه استان،مجتبی برزگر مسئول بسیج مهندسین معماری و شهرسازی استان و تعدادی از اعضای گروه های جهادی شهرستانهای استان حضور داشته و نقطه نظارت و پیشنهادات خود را مطرح کردند. 

در این جلسه اقبال جهانبخشی، با بیان اینکه نوسازی محلات بافت فرسوده اقدام بسیار خیری است،گفت: باید به اقناع سازی مردم در این محلات کمک کنیم تا واحدهای مسکونی فرسوده نوسازی شوند تا در شرایط بحران شاهد اتفاقات ناگوار نباشم. 

وی با بیان اینکه گروه های جهادی با روحیه بسیجی وارد عرصه خواهند شد،اظهار کرد: گروه های جهادی با روحیه ای که دارند در اقناع سازی  و ترغیب ساکنین محلات بافت فرسوده برای نوسازی واحدهای مسکونی نقش بسیار بسزایی دارند. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان، با تاکید بر اینکه بافت فرسوده همواره یک تهدید به ویژه هنگام بروز بلایای طبیعی تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین خاطر مسکن نو از اهمیت زیادی برخوردار بوده و ما نیز در این زمینه تکلیف داریم.

جهانبخشی با بیان اینکه محله های هدف بازآفرینی برای هر شهرستان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان مشخص شده و در اختیار گروه های جهادی قرار داده شود،گفت:محلات هدف اولویت بندی شده و حوزه های مقاومت ،مساجد، پایگاهها و قرار گاه محله برای این عرصه ورود کنند. 

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و امام جماعت محلات هدف بازآفرینی تاکید کرد و بیان داشت: جلسات شهرستانی به ریاست فرماندار در قالب کارگروه بسیج سازندگی در شهرستانها فعال شود. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان،نسبت به برگزاری جلسات با ریش سفیدان محلات هدف بازآفرینی تاکید کرد و یاد آورشد: ادارات مرتبط با بازآفرینی شهری باید در این محلات به صورت خیلی جدی ورود کنند.