شناسهٔ خبر: 168100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

افزایش ۴۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

جابجایی کالا سیستان و بلوچستان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۴۳ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرز ی بیله سوار با بیان اینکه در ۲ ماهه گذشته ۱۳۰ هزار تن کالا از مرز بیله سوار صادر شده گفت: این میزان کالا توسط ۶ هزار دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادرات شده است. 

وی با اشاره به اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۰ هزار و۴۷۲ تن کالا از مرز بیله سوار صادرات شده بود، افزایش ۴۳ درصدی را شاهد هستیم تصریح کرد: عمده کالاهای صادر شده شامل کاشی، شیشه، سیب زمینی، سنگ‌های ساختمانی، انواع نمک و پروفیل است. 

دبیر کمسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل در ۲ ماهه گذشته واردات ۵ هزار و۳۲۴ تن کالا را توسط ۲۵۷ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار یادآور شدو اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۴ هزار و۷۴۸ تن کالا وارد شده بود افزایش ۱۲درصدی را شاهد هستیم. 

عضو شورای اداری استان اردبیل در مدت یاد شده از ترانزیت ورودی  ۶۲هزار و۸۸۱ تن کالا از مرز بیله سوار خبر داد و خاطرنشان شد: این میزان کالا توسط ۲هزار و۸۲۱ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده است. 

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با بیان اینکه در ۲ ماهه گذشته ۱۱۱ هزار و۹۱۲ تن کالا توسط ۵ هزار و ۱۵۵ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده ادامه داد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۱ هزار و ۸۴۷ تن کالا ترانزیت خروجی شده بود افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد. 

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از این میزان کالا ۵۴ درصد توسط کامیون ایرانی، ۳۹ درصد توسط کامیون آذری و ۷ درصد نیز توسط کامیون سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است. 

وثوقی در ۲ ماهه گذشته تردد ۲۵ هزار دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی را از مرز بیله سوار یادآور شد و افزود: از این میزان ۱۳هزار و۴۰۸ دستگاه وارد و ۱۱ هزار و۶۳۷ دستگاه نیز از مرز خارج شده است. 

وی اظهار کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۰ هزار و۲۹۲ دستگاه وسیله نقلیه از مرز تردد کرده بود در ۲ ماهه گذشته افزایش ۲۳ درصدی را شاهد هستیم. 

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در مدت یاد شده از تردد ۲۴ هزار و۵۴۶ دستگاه کامیون و ۴۹۹ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار خبر داد و بیان کرد: در تردد وسیله نقلیه اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵۰دستگاه تردد کرده بود افزایش ۴۳ درصدی و در تردد وسیله نقلیه کامیون نیز ۲۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.