شناسهٔ خبر: 168101 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل "هما" خبر داد؛

برقراری پروازهای روزانه حج تمتع از ۶ استان کشور

شمس الدین فرزادی پور هما مدیرعامل "هما" گفت: از امروز هفتم خرداد ماه روزانه از ۶ استان کشور پرواز حج انجام می‌دهیم که به طور متوسط بیش از ۲ هزار زائر منتقل می‌شوند.

شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل "هما" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان امروز که ۱۵ روز از عملیات انتقال زائران سپری می‌شود، بیش از ۳۷ هزار نفر از ۱۲ فرودگاه کشور به عربستان اعزام شدند، گفت: تا پیش از ظهر هفتم خرداد ماه سال جاری، ۳۷ هزار و ۳۱۴ زائر از ۱۲ فرودگاه کشور به دو فرودگاه جده و مدینه اعزام شدند.

وی در ادامه گفت: از امروز هفتم خرداد ماه روزانه از ۶ استان کشور پرواز حج انجام می‌دهیم که به طور متوسط بیش از ۲ هزار زائر منتقل می‌شوند.

فرزادی پور افزود: امروز از استان‌های تهران، اصفهان، همدان، زنجان، مازندران و خراسان رضوی پرواز خواهیم داشت. 

مدیرعامل “هما” از پایان انتقال عملیات تعدادی از استان‌های کشور خبر داد و افزود: تا به امروز که پانزدهمین روز عملیات حج تمتع است، اعزام زائران استان‌های  کرمان، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، خراسان جنوبی و بوشهر خاتمه یافته است‌.

وی در ادامه گفت: در حج امسال به جهت تعداد زائر استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان ما همزمان به دو فرودگاه جده و مدینه پرواز می کنیم.

فرزادی پور درباره پروازهای حج تمتع فرودگاه حضرت امام (ره) نیز اظهار کرد: استان تهران ۱۵ هزار زائر حج تمتع دارد که تا پایان ششم خرداد ماه سال جاری  بیش از ۱۰ هزار نفر با ۴۷ پرواز اعزام شدند.

برای عملیات رفت زائران حدود ۷۵۴ سورتی پرواز  پیش‌بینی شد

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در خصوص آمار تعداد پرواز گفت: ما برای عملیات رفت زائران در حدود ۷۵۴ سورتی پرواز  پیش‌بینی کردیم که تا پیش از ظهر امروز  ۲۹۸ سورتی پرواز انجام شده است.

فرزادی پور به زمان بازگشت زائران اشاره کرد و افزود: پروازهای بازگشت حجاج به کشور از اول تیر ۱۴۰۳  آغاز می‌شود.