شناسهٔ خبر: 168166 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ساخت مجتمع گردشگری و مرکز تعمیرات بالگرد در فرودگاه شیراز بررسی می‌شود

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: با وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در فرودگاه بین المللی شیراز، هم اکنون دو طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در این فرودگاه در دست بررسی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عموی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فخرالدین کشاورز با بیان اینکه هم اکنون دو طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در این فرودگاه در دست بررسی قرار گرفته است. افزود: ساخت مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری و مجموعه آموزشی، شبیه سازی و مرکز تعمیرات فنی، مهندسی بالگردها دو طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در فرودگاه بین‌المللی شیراز است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری این دو طرح در فرودگاه شیراز، افزود: برای ساخت مجموعه تعمیرات فنی و مهندسی بالگردها بیش از ۳ میلیون دلار و مجتمع اقامتی، تفریحی و گردشگری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه ورود کند.

وی با بیان اینکه با توجه به اراضی قابل توجه در محوطه فرودگاه شیراز فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی برای سرمایه‌گذاران در فرودگاه شیراز وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر حوزه‌های هوانوردی عمومی، فرودگاه شیراز آماده سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تخصصی از جمله مراکز تعمیرات و نگهداری هواپیماهای بدنه کوچک، متوسط و بزرگ است و هم اکنون زیرساخت‌های مورد نیاز نیز برای تکمیل این پروژه‌ها در فرودگاه شیراز فراهم شده است.

کشاورز، ساخت ترمینال بار، مجموعه ترخیص کالاهای صادرات و واردات، گمرک، مجموعه‌های پذیرایی از جمله هتل، CIP و رستوران، مجتمع‌های اقامتی، تفریحی و ورزشی ساخت پمپ بنزین، پمپ گاز، کارواش و مراکز تعمیر و نگهداری، کترینگ، پارکینگ و کارواش، تاکسی وی، توسعه ترمینال‌های مسافری و باری را از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه بین‌المللی شیراز عنوان کرد.

وی، به نقش فرودگاه‌ها در توسعه اقتصادی استان و کشور اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری در فرودگاه‌ها آثار مثبت زیادی دارد و رشد اقتصادی و اجتماعی، افزایش اشتغال‌زایی جوانان متخصص از مهم‌ترین آثار مثبت این سرمایه‌گذاری‌ها است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس به اهمیت رشد سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در فرودگاه شیراز اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت قانون‌گذار از هرگونه سرمایه‌گذاری مردمی و بخش خصوصی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در فرودگاه شیراز تردد گردشگران، مسافران و فعالان عرصه‌های صنعتی و اقتصادی را به استان بیش از پیش افزایش خواهد داد.

کشاورز در پاسخ به روش‌های سرمایه‌گذاری متقاضیان در طرح‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه شیراز، یادآور شد: هرچند که روش‌های مختلفی برای انجام سرمایه‌گذاری در اقتصاد ملی توسط بخش خصوصی وجود دارد، اما ارایه تنوعی از مدل‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند مشوق‌های خوبی برای رشد سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در فرودگاه‌ها باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس بیان کرد: فرودگاه بین‌المللی شیراز به حوزه‌های نفت و گاز خلیج‌فارس در جنوب نزدیک است و این موقعیت استراتژیک در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف فرودگاهی، فنی و مهندسی بسیار تأثیرگذار است.

کشاورز، ضمانت اجرایی و قانونی، بهره‌وری مناسب از سرمایه‌های مردمی، سودآوری، رشد اقتصادی، تسهیل سرمایه‌گذاری، افزایش تردد پروازها و مسافران، افزایش اشتغال‌زایی جوانان، رونق کسب و کار و تجارت و عدالت اجتماعی و اقتصادی را از مهم‌ترین آثار مثبت سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در فرودگاه بین‌المللی شیراز عنوان کرد.

شایان ذکر است که " رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی در فرودگاه‌های ایران" تیر ماه سال جاری با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مدیران وزارت راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و متخصصان فرودگاهی کشور در تهران برگزار می‌شود.